تامین اجتماعی شاغلین مجازی را بیمه می کند

تامین اجتماعی شاغلین مجازی را بیمه می کند

محمدحسن زدا (معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی) با اعلام شناسایی 11 استارتاپ و کسب و کار نوین به منظور پوشش بیمه‌ای پرسنل، گفت: در هر صورت شاغلین مجازی بیمه می‌شوند، ولی اگر با کارفرمایان به توافق برسیم، کارها بهتر پیش خواهد رفت.

به گزارش اکوسیستم، محمدحسن زدا در مورد بیمه مشاغل تحت وب و استارتاپ‌ها بیان کرد: پوشش بیمه‌ای مشاغل مجازی در دستور کار اداره کل امور بیمه شدگان قرار گرفته است، در همین راستا نیز جلسات متعددی با صاحبان این مشاغل برگزار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: نوع رابطه این کارفرمایان با پرسنل خود، یک رابطه جدید است؛ به عنوان مثال در شرکت‌های تاکسی آنلاین مانند اسنپ و تپسی، راننده پرسنل شرکت نیست اما در عین حال ارتباط ارگانیک نیز دارد؛ حقوق بگیر نیست، ولی پورسانتی هم دریافت می‌کند. این نوع از رابطه باعث می‌شود به سوی شکل جدیدی از کار برویم. البته تحت هر شرایطی شاغلین مجازی بیمه خواهند شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ضمن خاطر نشان کردن این موضوع که مذاکرات اولیه با این شرکت‌ها انجام شده است، اظهار داشت: تا کنون 11 موسسه را شناسایی  کردیم و با آنها وارد مذاکره شده‌ایم و اگر بتوانیم از طریق توافق به این نتیجه برسیم بهتر خواهد بود.

وی در پایان افزود: اگر نتوانیم با توافق به جایی برسیم، چاره‌ای برای ما باقی نمی‌ماند جز اینکه از طریق قانون بیمه اجباری وارد شویم و نتیجه آن می‌شود که موسسه حسابرسی ما حسب دستور به این واحدها مراجعه می‌کنند و از طریق بررسی اسناد و دفاتر مالی و نرم افزارها، افراد مرتبط را شناسایی و برای بیمه آنها اقدام می‌کند. بنابراین پیشنهاد ما این است که توافق حاصل شود زیرا از این طریق کارها بهتر پیش می‌رود.

    نظرات