با همکاری مرکز رشد و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، رویداد آشنایی با کسب و کارهای نوپا و نوآور برگزار شد

به گزارش روابط‌عمومی مرکز رشد، با همکاری مرکز رشد و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران، رویداد یک روزه آشنایی با کسب و کارهای نوپا و نوآور برگزار شد. هدف این رویداد بهبود دانش و مهارت کارآفرینی و راه اندازی کسب و کارهای نوآور و نوپا توسط دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد استان بود. این رویداد در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور ماه با حضور بیش از ۶۰ دانشجوی تحت پوشش و همچنین مقامات دانشگاه و کمیته امداد در آمفی تئاتر دانشکده علوم دامی و شیلات دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

در ابتدای این رویداد دکتر پیردشتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ضمن برشمردن ویژگی های نسل های دانشگاه ها در جهان و کشور خاطرنشان کردند که امروزه تمرکز جامعه دانشگاهی باید بر بهبود انجام مسئولیت های اجتماعی خصوصاً در حوزه های توانمندسازی کسب و کاری و کارآفرینی متمرکز گردد. ایشان ضمن ابراز خرسندی از شکل¬گیری ارتباط هم افزا بین نهادهای اجتماعی و آموزشی و پژوهشی درگیر در اکوسیستم نوآوری و فناوری، این امر را باعث شکوفا شدن این زیست بوم و توسعه خدمات آن دانستند. در ادامه این رویداد معافی قائم مقام کمیته امداد استان به ایراد سخنان خود پرداختند و بر تقویت ارتباط بین دانشگاه و کمیته امداد خصوصاً در حوزه های مرتبط با مسائل اجتماعی از جمله اشتغال تاکید نمودند.

پس از سخنرانی مسئولین کارگاه یک روزه از ایده و خلاقیت تا تجاری سازی محصول برگزار شد. در این کارگاه دکتر قربانی مدرس کارگاه توضیحات مبسوطی در خصوص ایده پردازی، تکنیک¬های آن و نحوه تبدیل آن به ایده های تجاری توضیحاتی را ارائه نمودند. همچنین دکتر جمشیدی معاون مرکز رشد به عنوان مدرس بعدی کارگاه در خصوص کسب و کارهای نوپا و نوآور، ویژگی¬های آنها و همچنین کارکرد اجزای ختلف زیست بوم نوآوری و فناوری از جمله مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری پرداختند.

در بخش پنل بیان تجربه نیز جناب آقای دکتر قاسمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان گیاهان درون شیشه نیشا و جناب آقای مهندس رضایی مدیرعامل استارتاپ بینج بار به بیان تجربه خود در خصوص راه اندازی کسب و کار، مشکلات و چالشهای موجود و همچنین اقدامات عملیاتی برای حل این چالشهای پرداختند.

در پایان جلسه ضمن پرسش و پاسخ به جمع بندی و راهنمایی ارسال ایده به رویداد استارتاپی توسط دکتر جمشیدی پرداخته شد.

لینک اصل خبر در سایت مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

منبع خبر

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان

مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان یک مرکز رشد در شهر ساری می باشد

    نظرات