پذیرش ۷ ایده فناورانه در مراکز رشد واحدهای فناور استان لرستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری لرستان، چهل و سومین جلسه شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان بروجرد، سی امین جلسه شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دلفان و بیست و یکمین جلسه شورای فناوری مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان دورود با حضور اعضای شورای فناوری این مراکز به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. در مجموع درخواست های جذب و پذیرش تعداد ۷ ایده فناوری با حضور مدیران این واحدها طرح و مورد بررسی قرار گرفت و با استقرار آن ها در مراکز رشد موافقت شد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان تشریح کرد: ایده های پذیرش شده در این مراکز در حوزه های « تولید سم ارگانیک از ترکیبات  اسانس و عصاره های گیاهی به جهت دفع آفات و بیماری از مزارع و باغات »، « تولید تتراکلرایدهای متال ( Ticl۴,Sicl۴,Zrcl۴ ) و سنتز نانو سرامیک ها و آلیاژ ها و فلزات خالص آنها از طریق Carbon chlorination »، « پودر فلافل فوری حاصل از فرآوری نخود ممتاز منطقه با مکانیزم جلوگیری از رشد سبزینه لپی »، «مربای هویج کم کالری LC و آنتی اکسیدان AO »، «تولید روغن موتور، ضدیخ، بالابرنده های اکتان سوخت با استفاده از نانو تکنولوژی»، « آبسردکن آکومولاتور » و «ساخت تجهیزات دندانپزشکی شامل دستگاه های لایت کیور، بلیچینگ و آمالگاماتور» هستند که به‌صورت رسمی فعالیت خود را در مراکز واحدهای فناور شهرستان های بروجرد، دلفان و دورود آغاز می کنند.

فرهاد نامداری گفت: با توجه به نتایج ارزیابی عملکرد سالیانه، تعداد ۲ واحد فناور به دلیل عملکرد غیرقابل قبول و عدم کسب امتیازات لازم از مراکز رشد مربوطه خروج ناموفق داشتند.

وی افزود: همچنین تعداد ۲ طرح­ در حوزه های « همراه معمار مهراز»، «تولید سلولز باکتریایی با استفاده از کشت باکتری» با توجه به کسب امتیازات لازم، از مرحله رشد مقدماتی به مرحله رشد ارتقاء یافتند.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری استان لرستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان

پارک علم و فناوری استان لرستان یک پارک علم و فناوری در شهر خرم آباد می باشد

    نظرات