درادامه بازدید از صنایع استان کردستان؛ رییس پارک علم و فناوری کردستان از بزرگترین مزرعه پرورش قارچ در غرب کشور بازدید کرد.

درادامه بازدید از صنایع استان کردستان؛ رییس پارک علم و فناوری کردستان از بزرگترین مزرعه پرورش قارچ در غرب کشور بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری کردستان؛ دکتر قادرزاده با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد.

وی در این بازدید با اشاره به رسالت پارک علم و فناوری کردستان، گفت: ما در راستای خود به دنبال گسترش چتر پارک علم و فناوری در تمامی استان هستیم و هدف از حضور بنده در این واحد صنعتی تقدیر و تشکر از تلاش شبانه‌روزی عزیزان شاغل در این مکان است.

رییس پارک علم و فناوری کردستان دانش‌بنیان شدن واحدهای فناور و تولید صنعتی را با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: معافیت از پرداخت مالیات، عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی به مدت ۱۵ سال، تامین تمام یا بخشی از هزینه تولید و عرضه با به کارگیری تسهیلات کم بهره یا بدون بهره بلند مدت یا کوتاه مدت و ایجاد پوشش بیمه‌ای مناسب برای کاهش خطرپذیری محصولات دستاوردهای دانش، نوآوری و فناوری در تمام مراحل تولید، عرضه و به کارگیری از مزایای اخذ تاییدیه دانش‌بنیان است و این واحد تولیدی امکان بهره‌مندی از این مزایا را دارد.

وی همچنین افزود: مدیریت و کارشناسان پارک علم و فناوری استان با تمام توان به روند دانش‌بنیان شدن این واحد کمک می‌کنند و یکی از  از اهداف بازدید ما از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» بحث و گفتگو در خصوص پیشبرد این روند است.

در این بازدید، دکتر حسین‌نژاد مدیر این واحد تولیدی نیز گفت: این مزرعه که از سال ۱۳۹۶ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه ۱۲۰۰ تن قارچ آغاز کرده بود، در زمان حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۴ الی ۶ تن قارچ تولید می‌کند و ۱۱۵ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: با تکمیل فازهای دوم و سوم این واحد علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه تولید قارچ تا ۲۵ تن، سالانه ۳۵ هزار تن کمپوست نیز تولید خواهد شد و تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی نیز به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

مدیر کارخانه پرورش قارچ کشت سبز اورامان در پایان افزود: در حال طی مراحل آزمایشی تولید فراورده‌های مختلف از جمله ترشی و مربای قارچ و سایر فرآورده‌ها هستیم که این محصولات در آینده بسیار نزدیک روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: در گذشته در زمینه تهیه کمپوست به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کارخانه، بقای این واحد اشتغالزایی را با خطر جدی مواجه کرده بود که با همت و تلاش کارشناسان کارخانه، توانستیم کمپوست ارگانیک و کاملا امن غذایی را تولید کنیم که این امر به روند دانش‌بنیان شدن ما کمک بسیاری خواهد کرد.

گفتنی است که قارچ تولیدی در این واحد از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و  ۸۰% تولیدات به کشورهای عراق، کویت، عمان‌ و امارات صادر می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری کردستان

منبع خبر

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان

پارک علم و فناوری کردستان یک پارک علم و فناوری در شهر سنندج می باشد

    نظرات