رییس پارک علم و فناوری مازندران: دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی در مازندران ایجاد می‌شود

رییس پارک علم و فناوری مازندران: دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی در مازندران ایجاد می‌شود

رییس پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه در حال پیگیری برای ایجاد دهکده نوآوری و فناوری کشاورزی در مازندران هستیم، گفت: تاکنون ۲ منطقه در پهناب جویبار و گاودشت در بابل به عنوان نقاط پیشنهادی برای راه اندازی این دهکده به وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری پیشنهاد شده است.

دکتر قربانعلی نعمت زاده در بازدید از دفتر ایرنا مازندران افزود: بخش عمده ای از فعالیت های دهکده کشاورزی به حوزه صنایع تبدیلی محصولات ، فرآوری محصولات کشاورزی و ماشین آلات اختصاص داده می شود که با راه اندازی دهکده فرصت استفاده از فناوری های نوین در بخش کشاورزی فراهم خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری استان مازندران گفت: همچنین در دهکده کشاورزی مزارع های نمایشی ایجاد می شود که در آنها تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات با استفاده از فرآیند فناوری انجام می شود و کشاورزان با حضور در این مزارع از تجربه های موفق شیوه مدرن کشاورزی بهره مند می شوند و می توانند در مزارع خود استفاده کنند.

پارک علم و فناوری مازندران در مسیر ارتقا قرار گرفته است

نعمت زاده با اشاره به ترسیم چشم انداز و در دست اجرا بودن برنامه های ارتقا بخشی پارک علم و فناوری استان مازندران بیان کرد: با اقداماتی که در دست اجرا است این پارک در حال طی کردن مسیر دستیابی به سطوح بالاتر رتبه بندی و طبقه بندی کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: در سطح بندی های انجام شده هم اکنون پارک علم و فناوری مازندران در سطح ۲ قرار دارد که مرحله در حال توسعه بودن پارک قلمداد می شود .

رییس پارک علم و فناوری مازندران گفت: برای قرار گرفتن این نهاد در سطح بالاتر یعنی سطح یک به عنوان سطح توسعه یافتگی باید اقدامات و زیر ساختی برای این منظور در این استان انجام شود تا به این پله از ترقی دست یابد که در چشم انداز و برنامه ریزی هایی که صورت گرفته حول همین محور است .

نعمت زاده توضیح داد: استقرار مراکز رشد در تمامی شهرستان ها ،استقرار دهکده فناوری،  خانه های خلاق، ایجاد کارخانه نوآوری و پردیس های فناوری به عنوان بخش هایی از زیر ساخت هایی به شمار می روند که نیاز است تا در مازندران ایجاد شود تا ملاک های ارزیابی برای ارتقای پارک فناوری استان تکمیل شود .

وی همچنین به پیگیری برای راه اندازی دیگر ساختار مورد نیاز برای ارتقای پارک علم و فناوری استان مازندران اشاره و تصریح کرد : ایجاد کارخانه نوآوری به عنوان دیگر برنامه مورد نظر پارک است که خود مبین سطح بالای فناوری در استان به شمار می رود.










ایرنا/
لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری مازندران

منبع خبر

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران

پارک علم و فناوری مازندران یک پارک علم و فناوری در شهر ساری می باشد

    نظرات