توییتر برای سومین بار ریزش کاربرانش را تجربه کرد

توییتر برای سومین بار ریزش کاربرانش را تجربه کرد

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو : بنابر اعلام گزارش رسمی توییتر به نظر می‌رسد که ریزش کاربران این شبکه‌ی اجتماعی برای سومین فصل پیاپی ادامه دارد و به همین دلیل قصد ندارد که به صورت عمومی میزان ریزش کاربرانش را اعلام کند.

تغییر تعداد کاربران توییتر در آخرین گزارش مالی این شرکت قابل مشاهده بود. جایی که اعلام شد توییتر با ریزش ۵ میلیون کاربر ماهانه در ماه‌های انتهایی سال ۲۰۱۸ رو به رو شده و این عدد از ۳۲۶ میلیون نفر به ۳۲۱ میلیون تا ماه‌های پایانی سال میلادی گذشته کاهش پیدا کرده است.

اقدام توییتر به عدم شفاف سازی ریزش کاربرانش باعث می‌شود که امکان مقایسه‌ی با دیگر صفحات اجتماعی که با رشد قابل توجهی رو به رو هستند امکان پذیر نباشد. مثلا فیسبوک در فصل گذشته موفق شد ۴۹ میلیون کاربر جدید داشته باشد. شرایط نامساعد توییتر با پنهان سازی این اعداد کمتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. البته لازم به ذکر است که کاهش تعداد کاربران توییتر چند سال است که قابل ملاحظه است.

TWITTER  

توییتر در گزارش‌های خود از روش‌های جدیدی برای ارائه‌ی ارقام استفاده کرده. مثلا در این گزارش می‌توان مشاهده کرد که توییتر در حال حاضر به صورت روزانه ۱۲۶ میلیون کاربر فعال دارد که نسبت به سال گذشته ۱۱ میلیون افزایش داشته است. این پیشرفت در آمریکا با سرعت بسیار کمی اتفاق افتاده و حدود ۱۰ میلیون نفر از کشور‌هایی به جز آمریکا به این آمار پیوسته‌اند.

اما توییتر این تعداد کاربر فعال را mDAU نام گذاری کرده است. DAU به معنای کاربران فعال روزانه است اما استفاده از کلمه‌ی Monetizable (از لحاظ لغوی به معنای کسب درآمد است) در ابتدای این واژه به معنای این است که توییتر فقط افرادی را در نظر گرفته است که با استفاده از اپلیکیشن یا وبسایت به صورت روزانه به توییتر سر می‌زنند.

این در حالی است که اسنپ چت در هفته‌ی جاری در گزارش خود اعلام کرد که ۱۸۶ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و این عدد برای اینستاگرام در سال گذشته ۵۰۰ میلیون نفر بوده. بنابراین شاید از لحاظ تعداد کاربران روزانه توییتر شاهد پیشرفت بوده اما این موضوع به معنای وضعیت مطلوب این شبکه‌ی اجتماعی نخواهد بود چرا که در سه فصل گذشته با ریزش کاربر مواجه بوده است.

توییتر دلیل اصلی ریزش کاربران را از بین بردن اکانت‌های تقلبی، اسپم‌ها و ربات‌ها می‌داند. از طرفی اعلام کرده که این رویکرد توییتر باعث شده تا گزارش‌های مربوط به آزار‌های سایبری ۱۶ درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا می‌کند.

به طور کلی به نظر می‌رسد که ریزش کاربران توییتر خیلی به مذاق سرمایه گذارانش خوش نیامده. چرا که میزان درآمدزایی این شبکه‌ی اجتماعی با اینکه برای چهارمین فصل پیاپی با سوددهی همراه بوده اما مطابق انتظارات آن‌ها پیش نرفته است.

    نظرات