مدیران محصول یاهو و بامیلو در پروداکت تنک تهران از چالش‌های خلق محصول گفتند

مدیران محصول یاهو و بامیلو در پروداکت تنک تهران از چالش‌های خلق محصول گفتند

«پروداکت تنک» یکی از رویدادهای خودجوش در اکوسیستم استارتاپی ایران به همت اسنپ تریپ و بامیلو در آخرین روزهای پاییز برگزار شد و در آن پیرامون ایجاد اپلیکیشنی مطابق با اهداف کسب‌و کار و سلیقه کاربر بحث و بررسی صورت گرفت.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، در این رویداد «افشان سامانی» مدیر دپارتمان محصول بامیلو و «رامین وطن پرست» مدیر محصول یاهو، HP و مدیر دپارتمان محصول Trust Pilot درباره چالش‌های پیش روی مدیران محصول برای اینکه بتوانند سایت یا اپلیکیشنی را مطابق با اهداف کسب و کار، نیازهای کاربر و کارایی خلق کنند، صحبت کردند.

پروداکت تنک که با هدف گردهمایی مدیران محصول و ایجاد هم افزایی بین متخصصان محصول، طراحان و توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن شکل گرفته است، در بیش از ۱۰۰ کشور دیگر نیز برگزار می‌شود. Product Tank برای نخستین بار در لندن و با گردهم آمدن گروهی از مدیران محصول، طراح و توسعه دهنده شکل گرفت و پس چند سال در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برگزار شد.

چهارمین پروداکت تنک تهران در حضور بیش از ۷۰ نفر از متخصصان جوان این این حوزه و سخنرانی سامانی برگزار شد. سامانی که تجربه کار در کانادا را هم دارد در سخنرانی خود به چالش‌هایی که به عنوان توسعه دهنده وب با آنها روبرو بوده و مسیر پرفراز و نشیبی که برای دستیابی به جایگاه مدیر محصول پیموده‌است، اشاره کرد و از اینکه شانس کار در چند شرکت معتبر را داشته تا بتواند تمام ریزه‌کاری‌ها را در عمل یاد بگیرد، ابراز خرسندی کرد.

او در این جلسه درباره چالش‌های عرصه طراحی و توسعه محصول در ایران گفت:

«وقتی از کانادا برگشتم تا در بامیلو تیم محصول را راه اندازی کنم، متوجه شدم که تا چه حد طراحی محصول در ایران ناشناخته و مبهم است. معمولا در ایران، محصول متناسب با نیاز کاربر طراحی نمی‌شود و این چالش بزرگی را برای مدیران محصول و البته کاربران محصول ایجاد کرده است.»

در ادامه این جلسه وطن پرست از ساختار منطقی شکل‌گیری یک محصول و سوالات بنیادینی که یک توسعه دهنده یا طراح برای تولید یک محصول باید از خود بپرسد گفت. او که تجربه مدیریت محصول در سایت یاهو و محصولات hp دارد از دلایل شکست نوکیا در برابر محصولات اپل توضیح داد:

«گاه زیرساخت‌ها همگی فراهم هستند و برای موفقیت باید چارچوب‌هایی که مانع رشد و تغییر هستند را از سر راه برداشت. شاید جالب باشد بدانید که محصولات اپل همگی در نوکیا وجود داشتند ولی یکی از دلایلی که نوکیا شکست خورد، غرور بیجای مدیران نوکیا بود که حاضر به تغییر ساختارهای ذهنی خود نبودند.»

وطن پرست معتقد است برای هر تغییری در محصول باید سوال اصلی را پیدا کرد و برای آن بهترین پاسخ را یافت.

اسنپ تریپ به عنوان بانی این رویداد، علاقمند است تا با کمک به توسعه دهندگان، طراحان و مدیران محصول به ارتقای صنعت ICT و البته رشد استارتاپ‌های موثر در حوزه تجارت الکترونیک کمک کند. پروداکت تنک از همه علاقمندان دعوت می‌کند برای هم فکری و حل چالش‌های این حرفه در این رویدادها که در آینده نیز برگزار خواهد شد، شرکت کنند و با همکاران خود، مشکلات‌شان و البته راه حل‌ها هم آشنا شوند.

نظرات