توافق جدید میان فون‌پی و بله برای پرداخت کرایه تاکسی‌

توافق جدید میان فون‌پی و بله برای پرداخت کرایه تاکسی‌

طبق توافق صورت گرفته میان فون‌پی و پیام‌رسان بله، مشترکان پیام‌رسان بله می‌توانند از بستر این پیام‌رسان برای پرداخت کرایه‌تاکسی‌ خود استفاده کنند. در این صورت دیگر مشترکان پیام‌رسان بله نیازی به نصب برنامه فون‌پی برای پرداخت کرایه تاکسی خود ندارند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از شنبه پرس، ابراهیم سوادی‌نژاد، مدیرعامل فون‌پی در رابطه با توافق صورت گرفته این مجموعه با پیام‌رسان بله می‌گوید: «API  فون‌پی باز است و هر مجموعه‌ای بخواهد از این امکان استفاده کند مشکلی وجود نخواهد داشت. ما از چند ماه پیش مذاکرات در این باره را با اپلیکیشن «بله» شروع کردیم و این پیشنهاد به دیگر مجموعه‌ها هم داده شده است. در حال حاضر توسن هم در حال پیگیری این فرآیند است که پیاده‌سازی آن انجام شود. بله هم در حال پیاده‌سازی است و فکر می‌کنم تا چند روز آینده این مساله عملیاتی خواهد شد.»

او در ادامه می‌گوید: «ما این پیشنهاد را به مجموعه‌های دیگری که در حوزه پرداخت آنلاین کرایه تاکسی فعالیت می‌کنند هم دادیم که از QRکد فون‌پی برای پرداخت استفاده کنند و مشخصا این پیشنهاد به مجموعه رسید داده شده است. این پیشنهاد فون‌پی در ادامه بحث یک QRکد مشترک برای همه مجموعه‌های پرداخت آنلاین کرایه تاکسی است. QRکد فون‌پی می‌تواند یک QRکد واحد برای همه شود تا پرداخت‌ها روی آن انجام شود. پلتفرم ما برای این کار آماده‌ است و می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.»

محمد یاراحمدی مدیر روابط عمومی بله در پاسخ به این سوال که توافق صورت گرفته میان بله و فون‌پی به چه صورت است گفت:« فون‌پی بر بستر کیو آر کد فعالیت می‌کند و امکان خوانش QRکد روی بله فراهم است از همین رو باتی پیاده‌سازی شده است تا مشترکان پیام‌رسان بله بتوانند از طریق بله کرایه تاکسی خود را بپردازند و نیازی به ورود به برنامه فون‌پی نباشد. از سویی با توجه به بستر پرداختی که در بله فراهم است پرداخت ساده‌تر انجام می‌شود و دیگر نیازی به وارد کردن CVV2 و تاریخ انقضای کارت نیست.»

او ادامه داد:« در صورت راه‌اندازی کیف‌پول بله برای پرداخت کرایه تاکسی دیگر نیازی به ورود رمز دوم نیز نخواهد بود.»

او در پاسخ به این سوال که این طرح از چه زمانی اجرایی می‌شود گفت:« هم‌اکنون در حال مذاکره در خصوص مدل کسب‌وکاری با فون‌پی هستیم و در صورت نهایی شدن اجرایی می‌شود.»

او ادامه داد: «برای پرداخت مترو نیز زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم شده است و هم‌اکنون امکان خرید بلیت تک‌سفره برای برخی از مشترکان بله فراهم شده است.»

    نظرات