نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی برگزار شد

نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی برگزار شد

اولین نشست خبری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست محمدحسین قمری (دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی) به پرسش‌های اصحاب رسانه پاسخ داد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از نوپانا، دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در این نشست اعلام کرد که با آزمون استخدامی ۹۶ تعداد 6 هزار نفر مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به حضور ۶۰ هزار شرکت‌کننده در سال گذشته در ۲۶۶ عنوان شغلی، گفت: در آزمون استخدامی سال گذشته از بین ۲۸ هزار فرصت شغلی که در ۱۱۰۰ شرکت خصوصی و دانش‌بنیان قرار داشت، ۹ هزار نفر برای ورود به این شرکت‌ها انتخاب شدند.

آزمون اسال 97 در ۲۲۲ عنوان شغلی و هشت دسته هنر، مالی و اداری، مهندسی، مدیریت، بازاریابی و فروش، فناوری اطلاعات، فنی و اجرایی و کارشناسی اداره خدمات برگزار می‌شود.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون با اشاره به این موضوع که این آزمون مبتنی بر شایستگی‌های شغلی است، گفت: آزمون بر مبنای شایستگی افراد و مهارت آنان تدوین شده است. از اینرو تنها افرادی که عملکردی خوب در ارائه مهارت‌های خود داشته باشند، می‌توانند در این آزمون رتبه‌ای خوب کسب کنند.

امکان معرفی داوطلبان آزمون استخدامی به شرکت‌های خارجی

آزمون سال 97 با سال 96 تفاوت‌هایی دارد، یکی از این تفاوت‌ها امکان معرفی داوطلبان آزمون استخدامی به شرکت‌های خارجی است.

قمری در این خصوص گفت: با تعامل و همکاری که با وزارت کشور داشته‌ایم، داوطلبان می‌توانند برای ورود به فرصت‌های شغلی شرکت‌های خارجی اعلام آمادگی کنند.

ویژگی آزمون استخدامی سال ۹۷

در آزمونی که امسال برگزار می‌شود هزینه‌های اضافی از جمله دریافت وجه برای مصاحبه و یا معرفی‌نامه از داوطلبان اخذ نمی‌شود و همچنین کمترین اتکا به مدرک دانشگاهی و بیشترین توجه به مهارت‌های فردی و شغلی افراد است. همچنین با توجه به شرایط اقتصادی مردم امسال هیچ گونه افزایش هزینه‌ای برای شرکت آزمون وجود ندارد و هزینه ثبت نام در این آزمون همچون سال گذشته ۵۷ هزار تومان خواهد بود.

محمدحسین قمری با اشاره به افرادی که کار مصاحبه نهایی آزمون استخدامی را انجام می‌دهند، بیان کرد: در آزمون امسال سه دسته افراد کار مصاحبه را انجام می‌دهند. متخصصانی که در شرکت‌های دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند، اعضای هیئت علمی صنعتی و دسته سوم متخصصان شغلی، سازمان فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی نیز در این مصاحبه نقش مهمی را ایفا می‌کنند. در واقع تمام تلاش ما این است که مصاحبه آزمون استخدامی امسال با کیفیت‌تر از سال گذشته برگزار شود تا مشکلاتی وجود نداشته باشد.

تا حد ممکن امکان تقلب در آزمون استخدامی پایین آورده می‌شود

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی درباره امکان تخلف و تقلب داوطلبان در آزمون استخدامی اظهار داشت: به دلیل آنکه مرحله اول آزمون به صورت اینترنتی انجام می‌شود امکان تقلب داوطلبان وجود دارد اما برای راستی آزمایی و کاهش امکان این تخلف آزمون حضوری هم وجود دارد که بر مبنای آن داوطلبان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

قمری با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز می‌توانند در آزمون استخدامی ثبت‌نام کرده و تقاضای نیروی کار کنند، گفت: در سایت برای هر یک از شرکت‌های دانش بنیان فضایی فراهم شده است، تا آنها بتوانند ثبت‌نام کنند و تقاضای نیروی کار را داشته باشند، همچنین آزمون استخدامی تماما بر اساس شایستگی‌های مهارتی افراد برگزار می‌شود و بر همین اساس داوطلبان برای اشتغال‌زایی به شرکت‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند.

وی گفت:‌ شورای سیاست‌گذاری این آزمون شامل علی آقامحمدی (عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام)، پرویز کرمی )مشاور معاون رئیس ‌جمهور و دبیر ستاد توسعه فرهنگ و اقتصاد دانش‌بنیان)، محمدرضا سپهری (رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی)، سیدمحمدحسین سجادی نیری (دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور)، سلیمان پاک‌سرشت (معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور) و احمد مشیریان (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) است.

قمری ادامه داد: مهدی صفاری‌نیا (رئیس پارک فناوری پردیس)، محمدحسین رنجبران (مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما)، سید حمید کلانتری (معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، حسین صابری (معاون توسعه فناوری پارک فناوری پردیس)، عیسی منصوری (معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) از افرادی هستند که در شورای سیاست‌گذاری دومین آزمون استخدامی بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

ثبت‌نام دومین دوره آزمون استخدامی شرکت‌های بخش خصوصی از شهریورماه امسال آغاز می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت آزمون استخدام بخش خصوصی شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور، در این آزمون ثبت‌نام کنند.

    نظرات