اوبر به دنبال آشیانه‌ای جدید برای تاکسی‌های پرنده

اوبر به دنبال آشیانه‌ای جدید برای تاکسی‌های پرنده

قرار بود سرویس تاکسی‌های پرنده اوبر در دالاس، لس آنجلس و دبی شروع به کار کند اما اکنون اوبر باید به فکر شهر سوم دیگری باشد. این شهر تا یک ماه آینده معرفی خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از دیجیاتو، سرویس تاکسی‌های پرنده اوبر قرار بود در سه شهر دالاس، لس آنجلس و دبی شروع به کار کند اما قبل از شروع آزمایش‌ها در شهر دبی، قرارداد کمپانی آمریکایی با امارات دچار مشکل شد. البته اوبر همچنان در تلاش است تا سومین شهر برای راه اندازی تاکسی‌های پرنده خارج از آمریکا باشد. اکنون این شرکت گفته که انتخاب خود را به پنج کشور استرالیا، برزیل، فرانسه، هند و ژاپن محدود کرده است، احتمالا اوبر به شهر هایی مثل سیدنی یا ملبورن، ریو دو ژانیرو یا ایالت سائو پائولو، پاریس، بمبئی، دهلی یا بنگلور و توکیو فکر می کند.

در وب‌سایت رسمی اوبر اعلام شده است که شهر مناسب برای انجام این آزمایشات باید بیش از دو میلیون نفر جمعیت داشته باشد و همچنین دارای تراکم جمعیت ۲۰۰۰ نفر در هر مایل مربع باشد. زیرا که این شهرها مواردی هستند که می توانند بهره‌مند بیشتری از تاکسی‌های پرنده داشته باشند. از اینرو لیست مذکور دارای شهر هایی بزرگ با جمعیت زیاد است.

معرفی سومین شهر برای آزمایش تاکسی‌های پرنده اوبر تا یک ماه آینده

اوبر این پنج کشور را بر اساس پتانسیلها  و مزایایی که دارند انتخاب کرده است. هند دارای شهر هایی پر جمعیت است، در حالی که توکیو از بافتی یکسان بهره می‌‌برد و فرودگاه ناریتا چند مایل از مرکز شهر فاصله دارد. پاریس هم این مزیت را دارد که اوبر در حال افتتاح مرکز تکنولوژی تاکسی‌های پرنده‌ خود است.

اوبر تا شش ماه آینده انتخاب نهایی خود را اعلام می‌کند و تا حدود پنج سال آینده تاکسی‌های پرنده‌ خود را در این سه شهر به بهره‌برداری می‌رساند. این شرکت امیدوار است که آزمایش‌های انجام شده در این شهرها اطلاعات لازم برای گسترش دادن تاکسی‌های پرنده به نقاط دیگر را برای آنها فراهم کند و همچنین بتوانند استفاده از این تاکسی‌ها را برای انجام مسافرت‌‌های کوتاه و بلند در دنیا جا بیاندازند.

    نظرات