درآمد 360 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان در سال 96

درآمد 360 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش بنیان در سال 96

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور) اعلام کرد، سال گذشته حجم فروش شرکت‌های دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری قطعا بیشتر می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سورنا ستاری در دیدار استاندار و نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه ده‌ها شرکت دانش بنیان چند هزار میلیارد تومانی در کشور فعالیت می کنند گفت: عمده فعالیت آنها در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان افزود: "سال گذشته حجم فروش شرکت‌های دانش بنیان 360 هزار میلیارد تومان بود و امسال فروش آنها قطعا بیشتر خواهد شد در حالی که از یک نطفه شروع کرده بودند. سیستم رشد این شرکت‌ها اغلب از زیرزمین بوده است و هم اکنون می‌توانند روی پای خود بایستند."

ستاری با یادآوری این نکته که هیچ اقتصادی براساس نفت توسعه پیدا نکرده است چرا که این اقتصاد کارآفرینی را نابود می‌کند، ادامه داد: "در دنیا هیچ اقتصادی با اتکا به منابع زیرزمینی رشد نمی‌کند، این نیروی انسانی آموزش دیده و دانشمند است که ثروت را تولید می‌کند و لازمه آن محیط و اکوسیستم است."

وی افزود: در توسعه شرکت‌های دانش بنیان صرف تخصیص پول مهم نیست، باید محیط نیز اصلاح شود. نوع تربیت و آموزش فرزندان‌مان مهم است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به این که رشد اقتصادی از سرمایه گذاری بخش خصوصی از جیب خودشان محقق می‌شود نه سرمایه گذاری بر روی دلار و سکه، گفت: "جوانان فعال در شرکت‌های دانش بنیان با امید به آینده و اعتماد به نفس می‌خواهند در جامعه تغییر ایجاد کنند."

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نیز در این دیدار بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و گفت:" این شرکت‌ها ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارند."

رشیدی (مدیر مرکز سلولهای بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز) در مراسم بازدید ستاری از مرکز سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز واقع در بیمارستان شهید مدنی، با بیان اینکه برنامه آتی این مرکز راه اندازی شهر سلولی است، گفت:" واحدهای علم و فناور تخصصی در حوزه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، بانک سلولی، باشگاه و موزه سلولی برای ارائه خدمات علمی از بخش‌های این شهر سلولی خواهد بود."

رشیدی افزود: این مرکز در قالب 40 درصد دانشگاه و 60 درصد شرکت‌های دانش بنیان فعالیت می کند که در طول یک سال و نیم از تاسیس خود موفق به ثبت نهایی 4 شرکت شده و قرار است تا پایان 98 تعداد شرکت‌ها به 9 شرکت برسد.

ستاری همچنین از طرح‌های مرکز آموزش، پژوهش و سنجش مهارت‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز بازدید کرد.

تولید مولاژهای آموزشی جهت استفاده در آموزش مهارتهای عملی دانشجویان در عرصه آموزش‌های بالینی از جمله این طرح‌ها است و شرکت تاوا بنیان سلامت جزو شرکت‌های معدودی است که از دو سال گذشته فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است.

میز تشریح مجازی هوشمند (کالبدنما) طرح دیگر مورد بازدید ستاری بود. این میز یک ابزار قدرتمند برای آموزش دانشجویان پزشکی است. کالبدنما متشکل از یک صفحه نمایش قابل لمس به اندازه میز کالبد شکافی از بدن انسان به صورت مجازی است که اجازه می دهد دانشجویان و اساتید پزشکی، بدن، اعضا و سیستم‌های آن را شناسایی، کالبدشکافی و درک کنند و حتی قادر به انجام عمل جراحی شبیه آن چه که در اتاق عمل صورت می گیرد، خواهند بود و بهترین راه جایگزین برای تشریح جسد واقعی است.

    نظرات