پاداش 120 میلیون دلاری اپل به تیم کوک

پاداش 120 میلیون دلاری اپل به تیم کوک

تیم کوک، مدیرعامل اپل امروز به لطف افزایش چشمگیر ارزش سهام این کمپانی، سهامی به ارزش 120 میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، به پاس خدماتی که تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل انجام داده است، 280 هزار سهم به وی داده می‌شود. چنانچه ارزش این کمپانی آمریکایی در سه سال آینده از دو سوم شرکت‌های حاضر در فهرست اس اند پی 500 بیشتر باشد، تیم کوک 280 هزار سهم دیگر نیز دریافت خواهد کرد.

اپل از آگوست سال 2015 میلادی تا سه شنبه گذشته، رشد 119 درصدی را پشت سر گذاشت و با افزایش سود سهام خود، از 80 درصد از کمپانی‌های حاضر در فهرست اس اند پی، عبور کرد. به استثنا مشکلاتی که طی هفته گذشته پیش آمد، حرکت فعلی اپل با هدف حصول اطمینان از این موضوع انجام می‌شود که کوک در پنجمین سال فعالیت خود به عنوان مدیرعامل اپل، بیشترین سهام ممکن را دریافت می‌کند.

مدیرعامل اپل در سال 2015 میلادی اعلام کرده بود که قصد دارد اکثر ثروت خود را به خیریه اهدا کند. مستندات اخیر اپل نشان داد که کوک 25 هزار سهم فعلی خود از این کمپانی را به خیریه بخشیده است. کوک 57 ساله، از زمانی که جایگزین استیو جابز شد، به صورت سالانه مقداری سهام به عنوان پاداش دریافت کرده و با توجه به عملکرد چند سال اخیر اهالی کوپرتینو، بدون شک لیاقت این پاداش‌ها را نیز داشته است.

طی ماه جاری میلادی، اپل به نخستین کمپانی آمریکایی با ارزش بازار یک تریلیون دلار تبدیل شد. برای مقایسه، هنگامی که استیو جابز دار فانی را وداع گفت ارزش بازار اپل تنها 350 میلیارد دلار بود. در سال گذشته، نیمی از 650 هزار سهام تیم کوک برای پرداخت مالیات‌ها در اختیار اپل باقی ماند و با فروش مابقی سهام، 43 میلیون دلار روانه جیب کوک شد. گذشته از سهام، کوک به صورت سالانه 3 میلیون دلار دریافت می‌کند و در سال 2017 هم 9/33 میلیون دلار پاداش نقدی دریافت کرد. بنابر اطلاعات خبرگزاری بلومبرگ، مدیرعامل اپل هم اکنون ثروتی به ارزش 700 میلیون دلار دارد.

    نظرات