معافیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد

معافیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قرارداد

براساس تفاهمی که میان معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و سازمان تامین اجتماعی حاصل شد، از این پس قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان از پرداخت حق بیمه قراردادها معاف می‌شوند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از شنبه‌پرس، بر اساس تفاهم میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و سازمان تامین اجتماعی، بخشنامه 14/12 جدید درآمد ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی سازمان تامین اجتماعی صادر شد و بر اساس آن، از این ‌پس قراردادهای شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان، از پرداخت حق بیمه قراردادها معاف می‌شوند.

سید محمد صاحبکار (رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان) با اشاره به ضرورت شکل‌گیری زیست‌بوم مناسب برای فعالیت‌های دانش‌بنیان و تسهیل کسب‌وکارهای نوین و استارتاپی، گفت: بر اساس مقررات قبلی، شرکت‌ها در انجام قراردادهای پیمانکاری خود معمولا ۱۶/۶۷ درصد از ارزش قرارداد را تحت عنوان حق بیمه قراردادها، به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کردند که اجرای این بخشنامه می‌تواند به کاهش هزینه شرکت‌های دانش‌بنیان در انجام قراردادهای پیمانکاری در زمینه‌های دانش بنیان و رونق بیشتر این فعالیت‌ها منجر شود.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه جدید ابلاغی از سازمان تامین اجتماعی با عنوان نحوه محاسبه حق بیمه قراردادهای شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان به شماره ۱۴/۱۲، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسئول بررسی و تایید قراردادها و فعالیت‌های دانش‌بنیان است.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان با اشاره به همکاری سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: خوشبختانه با همدلی و همکاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاون امور بیمه‌ای این سازمان، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای پیگیری مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان تشکیل شده است.

    نظرات