تولید تخته موج‌سواری توسط تسلا

تولید تخته موج‌سواری توسط تسلا

تسلا از آن دسته شرکت‌هایی است که در حوزه برندسازی و تولید محصولات مختلف تحت نام آن برند، تجارب فراوانی دارد. در واقع این شرکت دارای یک شرکت زیر مجموعه بود که کالاهایی از جمله کلاه، پیراهن و لیوان را تحت نام این برند تولید می‌کرد. اما اخیراً در رسانه‌های متعدد خبری در خصوص تصمیم این شرکت برای تولید تخته‌های موج‌سواری 1500 دلاری منتشر شده است که هنوز مشخص نیست تا چه حد واقعیت دارد.

به گزارش اکوسیستم، شرکت تسلا از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه تولید کالاهایی از جمله پوشاک مثل کلاه و تی‌شرت، لیوان‌های تزئینی گرفته تا محصولاتی مثل شارژرهای یو اس بی با طرح‌های کودکانه برای شارژ ماشین‌های اسباب‌بازی، فعالیت‌های زیادی داشته است. اما بر اساس اخبار مختلف منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی، این شرکت قصد دارد تا تخته‌های موج‌سواری تولید کند.

چند روز پیش، تسلا در وب‌سایت خود محصولی به نام تخته موج سواری تسلا را با قیمت 1500 دلار معرفی کرده بود. هر چند این محصول در حال حاضر در لیست کالاهای قابل خرید از طریق وب‌سایت تسلا موجود نیست و به نظر می‌رسد که این محصول در همان ابتدا به فروش رفته است.

در معرفی این محصول آمده بود که تخته موج‌سواری تسلا با همکاری دو شرکت Lost Surfboard و Matt Bilos طراحی شده است. این دو شرکت از جمله شرکت‌های تولید کننده تخته‌های موج‌سواری برای ورزشکاران شرکت کننده در لیگ موج‌سواری جهان هستند. در ساخت این محصول که به تعداد محدودی تولید شده است از پوشش مات و براق فلزهایی که در تولید سقف ماشین‌های تسلا به‌کاربرده می‌شود، استفاده شده است. همچنین از فیبر کربن که بسیار سبک است نیز در بدنه این تخته استفاده شده است. طرح‌های بکار رفته برای تزئین این تخته‌های موج‌سواری از فضاهای داخلی خودروهای تولید تسلا الهام گرفته شده است.

نکته جالب در خصوص فروش این تخته‌های موج سواری این است که دسترسی کاربران در حال حاضر به صفحه‌ای که در آن این تخته‌ها به فروش می‌رسیدند، مسدود شده است. هر چند در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، برخی کاربران عنوان کرده‌اند که توانسته بودند این تخته‌های موج‌سواری را از طریق وب‌سایت برای خرید سفارش دهند.

با وجود قیمت 1500 دلاری این تخته‌های موج‌سواری، می‌توان گفت این تخته‌ها در دسته محصولات گران قیمت برای موج‌سواری قرار دارند. تخته‌های موج‌سواری که توسط شرکت‌های معروف تولید کننده تخته موج‌سواری تولید می‌شوند، با قیمت کمتر از 750 دلار به فروش می‌رسند. حتی قیمت تخته‌های موج‌سواری که توسط شرکت Lost( شرکتی که تسلا با آن در تولید تخته‌های موج‌سواری خود همکاری داشته است) تولید می‌شوند، در بازار با قیمتی در حدود 700 تا 800 دلار به فروش می‌رسند. اما به عقیده بسیاری دلیل قیمت گران تخته‌های موج‌سواری تسلا بیشتر به خاطر این است که تنها 200 عدد از این تخته‌ها تولید شده است و این محدود بودن تعداد می‌تواند دلیل عمده گران بودن این تخته‌ها باشد. شاید این محصول بیشتر به خاطر نام تسلا که بر روی آن هک شده است، به عنوان یک شی تزئینی توسط برخی از کاربران خریداری شده است و نه به عنوان یک وسیله برای ورزش موج‌سواری.

مشخصه جالب تخته‌های موج‌سواری تسلا این سات که طولی برابر با 6.8 اینچ دارند که در این مورد شبیه به تخته‌های موج‌سواری تولید شده توسط شرکت Lost هستند. گفته شده است که ارسال این تخته‌ها برای افرادی که آن‌ها را سفارش داده‌اند، 2 تا 10 هفته طول خواهد کشید.

    نظرات