ارتقا اقتصاد هند به سومین اقتصاد بزرگ دنیا از طریق صنایع دیجیتال

ارتقا اقتصاد هند به سومین اقتصاد بزرگ دنیا از طریق صنایع دیجیتال

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط بانک جهانی، تا سال 2030 اقتصاد هند به سومین اقتصاد پر رونق و ارزشمند دنیا تبدیل خواهد شد. اقتصاد هند توانست در سال 2017 از اقتصاد فرانسه پیشی بگیرد و جایگاه ششمین اقتصاد بزرگ و پررونق دنیا را از آن خود کند.

به گزارش اکوسیستم، در حال حاضر اقتصاد هند در مراحل رشد و جهش خود قرار دارد. به نحوی که در سال گذشته میلادی اقتصاد این کشور با پیشی گرفتن از اقتصاد فرانسه در رتبه ششم لیست اقتصادهای بزرگ دنیا قرار گرفت. در اقتصاد هند کارهای بزرگی رخ داده است. اقتصاد این کشور در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که مردم این کشور می‌توانند به عنوان مردم یکی از کشورهای ثروتمند و پررونق از لحاظ اقتصادی به کشور خود افتخار کنند.

به گفته یکی از کارشناسان اقتصاد هند، چاندرا گارگ، هندوستان در 4 سال اول بعد از استقلال توانسته است رشد 3.5 درصدی را داشته باشد. در حال حاضر میانگین نرخ رشد اقتصاد در هند در حدود 7 تا 8 درصد است. او در ادامه به این موضوع اشاره کرده است که تا سال 2030 می‌توان انتظار داشت که اقتصاد این کشور به ارزشی بیش از 10 تریلیون دلار دست یابد. این موضوع می‌تواند هم به عنوان چالش و هم فرصت برای تغییرت اساسی در معیشت و نحوه زندگی مردم هند مورد توجه قرار گیرد.

گارگ بر این عقیده است که رشد اقتصادی 8 درصد امری ساده و قابل دسترس است و اگر نرخ رشد اقتصادی در هند به همین نحو ادامه یابد، می‌توان انتظار داشت که حتی ارزش اقتصاد هند تا قبل از سال 2030 به بیش از 10 تریلیون دلار برسد.

بر اساس آخرین آمار بانک جهانی اقتصاد هند در حال حاضر جز لیست اقتصادهای برتر دنیا و در رتبه 6 قرار دارد. در سال 2017 ارزش اقتصاد هند به چیزی در حدود 2.59 تریلیون دلار رسیده است و باعث شده است تا اقتصاد این کشور از کشور فرانسه پیشی بگیرد و اقتصاد فرانسه را در لیست اقتصادهای برتر دنیا به جایگاه هفتم براند.

به عقیده کارشناسان اقتصاد هند تا سال 2022 به 1 تریلیون دلار خواهد رسید. یکی از صنایع پررونق در اقتصاد هند صنایع دیجیتال است. گفته می‌شود بیشترین رشد اقتصادی در هند وابسته به صنایع دیجیتال این کشور است. نرخ رشد اقتصادی هند در 3 ماهه آخر سال گذشته میلادی در حدود 7.7 درصد بوده است که این رشد اقتصادی با کمک سرمایه‌گذاری‌های کلان دولت در بسیاری از بخش‌ها اتفاق افتاده است.

    نظرات