5 راهکار برای ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

5 راهکار برای ایجاد یک پروفایل حرفه‌ای در لینکدین

به لطف یک پروفایل حرفه‌ای در پلتفرم لینکدین، می‌توانید ارتباط موثرتر و بهتری با فعالان صنعت خود برقرار کنید و به این ترتیب فرصت‌های بهتری برای شما به وجود خواهند آمد.

اکوسیستم - اغلب کاربران لینکدین که چند سال قبل اقدام به ساخت پروفایل در این شبکه اجتماعی کرده‌اند، اکنون فقط به بروزرسانی پروفایل خود اکتفا می‌کنند. این بروزرسانی به طور معمول شامل افزودن شغل، تجربه و مهارتی جدید به آن و ارتباط با افراد جدید است؛ علیرغم مفید بودن این اقدامات، اما برای داشتن یک پروفایل حرفه‌ای کافی نیست.

جولیا کابرل (مدیر ارشد بازاریابی لینکدین) مواردی را به منظور ایجاد و توسعه پروفایل حرفه‌ای در این شبکه مجازی بیان کرده است. در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

راهکارهایی برای ساخت و بروزرسانی یک پروفایل حرفه ای در لینکدین

بروزرسانی اطلاعات بخش خلاصه

مطالب بخش خلاصه شامل اطلاعات کاربر، علایق، مهارت‌ها و تجربیات وی است. برای نوشتن این بخش خودتان را به جای مخاطب یا کارفرما قرار دهید و متنی اثرگذار را تالیف کنید که به بهترین نحو فعالیت حرفه‌ای شما را شرح دهد. شبکه‌ اجتماعی لینکدین رتبه خوبی در گوگل دارد و هر لینک آن برای موتورهای جستجوی گوگل حکم یک معدن طلا را خواهد داشت.

اگر شما به طور حرفه‌ای در رشته و صنعت خاصی فعال هستید یا مدیریت یک کسب وکار کوچک را به عهده دارید، سعی کنید از کلید واژه‌ها و تگ‌های مهم مرتبط با شغل، تجارب و علایق در سطرهای اول بخش خلاصه‌ پروفایل خود استفاده کنید. با اینکار در جستجوهایی که در لینکدین و سایر صفحات صورت می‌گیرد، پروفایل شما یکی از اولین نتایج جستجو باشد.

انتخاب عکس متناسب با پروفایل

اگرچه لینکدین یک فضای حرفه‌ای است، اما لزوما نباید تصویر پروفایل شما یک عکس پرسنلی و رسمی باشد. سعی کنید تصویری دوستانه و باکیفیت انتخاب کنید که متناسب با نوع فعالیت شما باشد. توجه داشته باشید که یک عکس مناسب می‌تواند افراد بیشتری را به صفحه شما جذب کند.

راهکارهایی برای ساخت و بروزرسانی یک پروفایل حرفه ای در لینکدین

مشخص کردن رشته و زمینه کاری

آمارهای لینکدین نشان می‌دهد، پروفایل‌هایی که در آنها رشته و زمینه فعالیت مشخص شده‌اند، ۹ برابر بیش از دیگر پروفایل‌ها شانس دیده‌ شدن دارند. در صورتی که دارای تجارب و مهارت‌های متفاوتی هستید، موردی را انتخاب کنید که قصد دارید در آن زمینه استخدام شوید یا فردی را استخدام کنید.

تقاضای توصیه از دوستان

قسمت توصیه‌ها مختص نظراتی است که سایرین در مورد مهارت‌ها و تجربه‌های شما دارند. این قسمت نقش پررنگی در موفقیت پروفایل شما ایفا خواهد کرد. از دوستان و مشتریان قبلی خود درخواست کنید که راجع زمینه‌های مختلف فعالیت شما، نظرات خود را حتی در حد یک جمله بنویسید. قطعا آنها نیز از انجام این کار خوشحال می‌شوند.

راهکارهایی برای ساخت و بروزرسانی یک پروفایل حرفه ای در لینکدین

ایجاد پروفایل اختصاصی برای کسب و کار

در صورتی که مدیریت یک کسب و کار را به عهده دارید، یک پروفایل اختصاصی برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را به پروفایل اصلی خودتان لینک کنید؛ به این ترتیب لوگوی شرکت در کنار نقش شغلی شما در پروفایل‌تان نشان داده خواهد شد. این امر باعث می‌شود که مشتریان اعتماد بیشتری نسبت به شما و کسب و کارتان داشته باشند.

این راهکارهای ساده که در زمان اندکی نیز قابل اجرا هستند، علاوه بر آنکه باعث می‌شوند، پروفایل شما بهتر و منسجم‌تر باشد، کمک می‌کند تا اگر کاربری، به دنبال فرد با تجربیات و مهارت‌های شما است، در رتبه‌ اول جستجو پروفایل‌تان به او نمایش داده شوید. لینکدین می‌توانید ابزاری مفید به منظور برقراری ارتباط حرفه‌ای باشد، بنابراین سعی کنید که با صرف وقت برای آن، پروفایلی حرفه‌ای و بروز داشته باشید.

    نظرات