ورود تویوتا به سرویس اشتراک و اجاره خودرو

ورود تویوتا به سرویس اشتراک و اجاره خودرو

سرویس اشتراک خودروی هوئی در شهر هونولولو جزیره‌ هاوائی رونمایی شد. این سرویس که توسط شرکت تویوتا ارائه می‌شود، قرار است رقیبی برای Car2Go دایملر  و میون (Maven) جنرال موتورز باشد.

به گزارش اکوسیستم، روز سه‌شنبه تویوتا موتور ژاپن، سرویس اشتراک سواری خود را در هونولولو مرکز هاوائی راه‌اندازی کرد. مشتریان با استفاده از این سرویس جدید می‌توانند از گوشی هوشمند خود برای استفاده ساعتی یا روزانه از محصولات تویوتا کنند. این سرویس اشتراک خودروی تویوتا تحت عنوان هوئی (Hui) فعالیت خواهد کرد؛ هوئی در زبان عامیانه هاوائی به معنی گروه است.

این سرویس با همکاری یک توزیع کننده محی به نام سروکو پاسیفیک توسعه پیدا کرده است و از پلتفرم تویوتا به منظور تجریه‌ و تحلیل رفتار مشتریان و زمان استفاده آنها استفاده می‌کند. تویوتا اعلام کرد که داده‌های این سرویس را برای مدیریت بهتر عرضه خودرو به کار خواهد برد.

کاربران هوئی می‌توانند با پرداخت کردن ۹/۹۵ دلار در ساعت یا ۷۹/۶۰ دلار در روز (شامل هزینه بنزین و بیمه)، خودروهای تویوتا پریوس، لکسوس RX 350 و دیگر مدل‌های تویوتا را در هر یک از ۲۵ ایستگاه پارکینگ رزرو و اجاره کنند.

با ارائه این سرویس، تویوتا به رقابت با سرویس‌هایی نظیر Car2Go گروه دایملر AG و میون (Maven) جنرال موتورز می‌پردازد. در حقیقت این سرویس‌های اشتراک سواری در عرضه خدمات با تاکسی‌های سنتی، شرکت‌های اشتراک سواری مدرن مانند اوبر و لیفت و شرکت‌های اجاره خودرو مثل هرتز گلوبال هولدینگز رقابت می‌کنند.

زاک هیکس (مدیرعامل شرکت تویوتا کانکتدنورث امریکا) اعلام کرد که استفاده از این نرم افزار نسبت به سرویس‌های کرایه اتومبیل سنتی آسان‌تر و راحت‌تر است.

در سال 2016 میلادی این خودروسازی ژاپنی، بخش کوچکی از سهام اوبر را به مالکیت خود درآورد. علاوه بر این، تویوتا در ماه گذشته میلادی نیز حدود یک میلیارد دلار در شرکت گرب هولدینگز (Grab Holdings) سرمایه‌گذاری کرد. گرب هولدینگز، عنوان بزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات اشتراک سواری در جنوب شرق آسیا را دارد.

    نظرات