احتمال افتتاح الکامپ 2018 توسط رئیس جمهور

احتمال افتتاح الکامپ 2018 توسط رئیس جمهور

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2018 اعلام کرد، از رئیس جمهور درخواست کرده‌ایم که در مراسم افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک و کامپیوتر حضور داشته باشند.

به گزارش اکوسیستم، مهدی حیدری (مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2018) در نشست سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در مورد برنامه‌هایی که برای برگزاری الکامپ 2018 انجام شده است، صحبت کرد و افزود: علاوه بر اینکه به روال قبل شرکت‌ها و فعالان صنف رایانه و کامپیوتر و شرکت‌های استارتاپی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، امسال دو بخش الکام ترندز و الکام گیمز نیز اضافه شده است.

وی با اشاره به برگزاری الکامپ از 6 الی 9 مرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، گفت: الکام ترندز به موضوعاتی نظیر اینترنت اشیا، شهر هوشمند و هوش مصنوعی اختصاص دارد و در کنار این سالن، سالن‌های استارتاپ و الکام گیمز نیز قرار گرفته‌اند. این سه بخش در مجموع فضایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2018 ضمن بیان این موضوع که نسبت حضور استارتاپ‌های بومی در الکامپ نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است، بیان کرد: در این مدت تعداد استارتاپ‌های حاضر در نمایشگاه از ۷۰ به ۳۵۰ رسیده است. در مجموع ۴۰۰ شرکت، گروه و نفر در این ۳ بخش نمایشگاه حضور خواهند داشت. در این راستا ۴۵ شرکت تولیدکننده بازی نیز در بخش الکام گیمز حضور می‌یابند.

وی افزود: در نمایشگاه امسال با ایجاد اتاق شتاب، فضایی را برای ارائه خدمات مشاوره به استارتاپ‌ها و جذب سرمایه‌گذار برای ایده‌ها به وجود آورده‌ایم.

حیدری با اشاره به اینکه ۲۵ هزار متر مربع از فضای نمایشگاهی به شرکت‌های داخلی و خارجی فعال در زمینه فناوری اطلاعات تخصیص یافته است، گفت: بیش از ۳۰۰ شرکت در این فضای نمایشگاهی، آخرین دستاوردها و خدمات خود را در حوزه فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود حدود ۲۰ شرکت خارجی نیز در این نمایشگاه حضور یابند.

وی اضافه کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با شعار دولت همراه در بخش سالن دولت الکترونیک الکامپ 2018 حضور خواهند شد و سازمان فناوری اطلاعات متولی این بخش است.

حیدری در خصوص برنامه‌ریزی برای مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک و کامپیوتر نیز گفت: درحال پیگیری هستیم که رئیس جمهور برای مراسم افتتاح حضور داشته باشند و در این زمینه درخواست خود را نیز ارائه کرده‌ایم، اما تاکنون این موضوع و حضور سایر مدعوین قطعی نشده است و تا هفته آینده نهایی و اعلام خواهد شد.

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ 2018  راجع به انتشار اخباری در مورد انتقال محل برگزاری این نمایشگاه به شهر آفتاب، اظهار داشت: متولی این موضوع شرکت سهامی نمایشگاه‌ها است و تا زمانی که این نهاد به ما ابلاغ نکند، نمی‌توانیم در این مورد موضع‌گیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد که انتقال الکامپ به شهرآفتاب به بررسی شرایط و وضعیت برگزاری این نمایشگاه توسط متولیان آن بستگی دارد.

حیدری در مورد چگونگی پرداخت تعرفه‌های ارزی ریالی شرکت در این نمایشگاه گفت: قرار است که تمام غرفه‌ها تعرفه‌های ارزی را معادل ریالی و نرخ مصوب دولتی بپردازند.

    نظرات