دو پروژه‌ لابراتوار گوگل به شرکت‌های مستقل تبدیل می‌شوند

دو پروژه‌ لابراتوار گوگل به شرکت‌های مستقل تبدیل می‌شوند

پروژه‌های  Loon و Wing که در لابراتوار X گوگل خلق شده بودند، به کسب و کارهای مستقلی تبدیل خواهد شد.

به گزارش اکوسیستم، این دو پروژه خلاقانه پس از شکل گیری آلفابت، به توسعه و گسترش خود تحت مدیریت این هلدینگ ادامه دادند اما اکنون خبرها حاکی از آن است که Loon و Wing در قالب شرکت‌هایی مستقل، فعالیت خود را ادامه خواهند داد.

بدین ترتیب بعد از پروژه‌هایWaymo ،Verily و Chronicle که مستقل شدند، نوبت به Loon و Wing رسید که صاحب برندهایی مجزا و البته تحت مدیریت هلدینگ آلفابت شوند. قرار است پس از مستقل شدن پروژه‌های مذکور، آلستر وست گرس و جیمز رایان به ترتیب عده دار مسئولیت مدیرعاملی شرکت‌های Loon و Wing را بر عهده بگیرد.

پروژه‌های Loon و Wing به شرکت‌های مستقلی تبدیل می‌شوند

Loon پس از آنکه به برندی مستقل تبدیل شد، به همکاری خود با دولت‌های مختلف جهان و اپراتورهای موبایل و اینترنت به منظور فراهم کردن دسترسی به شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی در دورترین نقاط ادامه می‌دهد. بالون‌های Loon قادر هستند در هر منطقه‌ای که توسعه زیرساخت‌های مخابراتی امکان‌پذیر نیست، به عنوان آنتن‌های شبکه نسل 4 یا نقطه دسترسی اینترنت Wi-Fi عمل کنند. پوشش دهی هر یک از بالن‌های این شرکت ۲۰ کیلومتر مربع است.

پروژه‌های Loon و Wing به شرکت‌های مستقلی تبدیل می‌شوند

همچنین شرکت Wing نیز به فعالیت خود در زمینه توسعه پهپادها و دیگر زیرساخت‌های مرتبط برای ایجاد شبکه‌های تحویل کالای پهپادی و سامانه‌های مدیریت ترافیک ادامه خواهد داد. این شرکت با کمک خدمات ابری گوگل می‌تواند کنترل و هدایت از راه دور چندین پهپاد را با کمترین فراهم برای مشتریان فراهم کند. همچنین این پهبادها برای نقشه برداری هوایی از نقاط مختلف و یا ایجاد سامانه‌های نظارتی و هشدار دهنده نیز کاربرد دارند.

    نظرات