جذب مدیر سابق واحد هوش مصنوعی گوگل توسط اپل

جذب مدیر سابق واحد هوش مصنوعی گوگل توسط اپل

چندی پیش اپل، جان جیاناندرئا را به طور رسمی به عنوان مدیر استراتژی‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود معرفی کرد. جان پیش از آنکه همکاری خود را با اپل شروع کند، به مدت 8 سال مدیر تیم‌های هوش ماشینی، تحقیقات و جستجو گوگل بود.

به گزارش اکوسیستم، شایعاتی مبنی بر پیوستن جیاناندرئا به اپل از ماه آپریل گذشته به گوش می‌رسید و در نهایت اپل رسما وی را به سمت مدیر استراتژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین این کمپانی معرفی کرد. اکنون جان یکی از 16 مدیر ارشد کوپرتینویی خواهد بود که به طور مستقیم به تیم کوک (مدیرعامل اپل) گزارش می‌دهد.

خبرگزاری نیویورک تایمز به ایمیلی که تیم کوک برای پرسنل خود فرستاده بود، دست پیدا کرده است، براساس این ایمیل مدیرعامل اپل می‌گوید: جیاناندرئا همانند ما به حریم شخصی متعهد است و رویکردی هوشمندانه دارد.

جان در سمت جدید خود در شرکت اپل، عهده‌دار مسئولیت تعیین استراتژی‌های مربوط به هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است تا به این کمپانی کمک کند که تکنولوژی‌های بنیادین خود در زمینه یادگیری ماشین و سیری را ارتقا دهد. وی در سال 2010 میلادی به عنوان تایب رئیس واحد مهندسی با شرکت گوگل شروع به همکاری کرد. پیش از آن نیز از سال 2005 الی 2010 به عنوان مدیریت ارشد فنی استارتاپ Metaweb فعالیت داشت، در حقیقت زمانی که گوگل این استارتاپ را خرید، جیاناندرئا به کمپانی ساکن مانتین ویو آمد.

با جدایی جیاناندرئا از گوگل، قرار است بن گومز مسئولیت پیشین او را برعهده بگیرد. گومز از سال 2000 میلادی با این شرکت همکاری دارد و در زمینه هدایت تیم مهندسی جستجوگر این کمپانی هم تجاربی کسب کرده است. جایگزین دیگر جیاناندرئا نیز جف دین خواهد بود که مسئولیت‌های وی در قبال هوش مصنوعی را به عهده می‌گیرد. دین که از سال 1999 میلادی گوگل را همراهی کرده است، پیش از اضافه شدن یک مسئولیت دیگر به وظایف‌اش، به هدایت تیم Google Brain می‌پرداخت.

    نظرات