2 سال تلاش ژاپنی‌ها برای 1 دقیقه زودتر رسیدن قطار

2 سال تلاش ژاپنی‌ها برای 1 دقیقه زودتر رسیدن قطار

شرکت راه آهن شرق ژاپن در نظر دارد طرحی را عملیاتی کند که مسافران مسیر یونو به اومیا را یک دقیقه زودتر به مقصد برساند، اجرای این طرح دو سال به طول می‌انجامد.

به گزارش اکوسیستم، کشور ژاپن به داشتن خطوط راه آهن بسیار دقیق و سریع شهرت فراوانی دارد و اکنون قصد دارد هزینه فراوانی را در طرحی سرمایه گذاری کند که مسافران مسیر یونو به اومیا را یک دقیقه زودتر به مقصد می‌رساند.

سرمایه گذاری فراوان برای راه اندازی خط آهنی که تنها یک دقیقه مسیر را کوتاه کند، چندان منطقی به نظر نمی‌رسد، اما مقامات ژاپنی گفته‌اند، با این خط آهن جدید قطارها می‌توانند با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند، این رقم در گذشته 110 کیلومتر بوده است. با کوتاه شدن زمان سفره به میزان یک دقیقه تعداد مسافرانی که ترجیح می‌دهند از قطار برای طی مسافت یاد شده استفاده کنند، افزایش پیدا می‌کند و این امر سود چشمگیری را نصیب شرکت راه آهن شرق ژاپن خواهد کرد.

هم اکنون این طی مسافت به 30 دقیقه زمان احتیاج دارد و با اجرای این طرح این زمان به 29 دقیقه کاهش می‌یابد. همچنین در دو طرف مسیر خط آهن عایق‌های صوتی نصب خواهد شد که مانع از ایجاد آلودگی صوتی برای شهروندان می‌شود.

    نظرات