رشد در زمینه سلول‌های بنیادین با فعالیت 70 شرکت دانش‌بنیان

رشد در زمینه سلول‌های بنیادین با فعالیت 70 شرکت دانش‌بنیان

امیرعلی حمیدیه (دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادین) اعلام کرد: در حال حاضر 70 شرکت دانش بنیان در زمینه سلول‌های بنیادین فعالیت دارند.

به گزارش اکوسیستم، حمیدیه در حاشیه نخستین جلسه سلول‌های بنیادین استان زنجان، با اشاره به این موضوع که در حال حاضر حدود ۷۰ شرکت دانش بنیان در زمینه سلول‌های بنیادین فعالیت دارند، گفت: رصدهایی که از سوی ستاد سلول‌های بنیادین انجام شده است، نشان می‌دهد دانشگاه علوم پزشکی زنجان و تحصیلات تکمیلی علوم پایه استان زنجان رشد خوبی در این حوزه داشته‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که هر یک از شرکت‌های دانش بنیان برای ۲۰ نفر اشتغالزایی کرده‌اند، افزود: رویکرد ما در مورد شرکت‌های دانش بنیان این است که به جای افزایش تعداد آنها، شرکت‌های کوچک را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا شرکت‌های بزرگ‌تری را فعال کنیم و مراکزی را به عنوان مراکز شتاب‌دهی به وجود آوریم.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادین با اشاره به این نکته که راه اندازی مراکز شتاب‌دهی، سرمایه گذاران و شرکت‌های دانش بنیان را در کنار یکدیگر قرار خواهد داد، گفت: در مرحله اول مشکل اغلب این شرکت‌ها، رفتن به سوی دریافت تسهیلات بود. اخذ تسهیلات برای این شرکت‌ها در بدو راه اندازی، مشکلات و نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند و همین امر سبب می‌شود تا محقق از مسیر اصلی خود در حوزه پژوهش خارج گردد.

وی با بیان این موضوع که خارج شدن محقق از مسیر واقعی خود سبب شد تا فعالان این حوزه مجبور گردند با امور اداری و مالی درگیر شوند، بیان کرد: در ابتدای امر شاید کسی باور نداشت که راه اندازی شرکت دانش بنیان در زمینه سلول‌های بنیادین امکان‌پذیر باشد و بتوان در این عرصه فعالیت داشت.

    نظرات