طرح جدید تیم کوک برای پرسنل اپل؛ ایستاده کار کردن

طرح جدید تیم کوک برای پرسنل اپل؛ ایستاده کار کردن

تیم کوک (مدیرعامل اپل) باور دارد که نشستن زیاد نوعی سرطان جدید است، از اینرو تمام پرسنل اپل پارک دارای میزهایی برای ایستاده کار کردن هستند.

به گزارش اکوسیستم، تیم کوک اعتقاد دارد زیاد نشستن نوعی سرطان جدید است، از اینرو تمام پرسنل اپل پارک با میزهای ایستاده کار می‌کنند تا به این ترتیب بتوانند در ساعات کاری خود، مدت زمانی را ایستاده و مدتی را نیز روی صندلی‌های خود بنشینند و کار کنند. مدیرعامل اپل این سبک کار کردن را متناسب‌ زندگی بهتر و آسوده‌تر می‌داند.

پرسنل اپل پارک به لطف میزهایی که در اختیار آنان است، می‌توانند در هنگام کار بین وضعیت نشستن و ایستادن تغییر وضعیت بدهند و با این کار به سلامت جسمی خود کمک کنند.

طرح جدید تیم کوک برای پرسنل اپل، ایستاده کار کنید

کوک در یکی از سخنرانی‌های خود در سال 2015 میلادی به این موضوع اشاره کرد که نشستن طولانی مدت یک سرطان جدید است که کارمندان به آن دچار شده‌اند.

وی در آن سخنرانی گفت: زمانی که به مدت طولانی پشت میز می‌نشینم، اپل واچ به من یادآوری می‌کند که از جای خود برخیزم و کمی حرکت کنم. پزشکان بسیاری نشستن طولانی مدت را نوعی سرطان جدید می‌دانند. اپل واچ ۱۰ دقیقه پیش از آنکه یک ساعت تمام روی صندلی نشسته باشید، به شما یادآوری می‌کند که باید تغییر وضعیت دهید و کمی حرکت کنید. پرسنل بسیاری در اپل از ساعت‌های هوشمند این شرکت استفاده می‌کنند که 10 دقیقه قبل از یک ساعت، به آنها یادآوری می‌کند از جای خود بلند شوند و حرکت کنند. یک دفعه می‌بینیم کارمندان زیادی از جای خود بلند شده‌اند و حرکت می‌کنند. اگرچه عادت کردن به این روش کمی زمان خواهد برد، اما عالی است.

طرح جدید تیم کوک برای پرسنل اپل، ایستاده کار کنید

جزئیات زیادی راجع به مشخصات و قابلیت‌های میزهای ایستاده‌ اپل پارک منتشر نشده است، اما فردی با نام کاربری domneill در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۱۸ تصاویری از میزهای ایستاده اپل پارک در توییتر منتشر کرده بود که دارای کنترل‌های کوچکی در قسمت پایین صندلی هستند و ظاهرا به طور سفارشی برای این کمپانی طراحی شده‌اند. طرح جدید تیم کوک برای پرسنل اپل، ایستاده کار کنید

به نظر می‌رسد علاوه بر میزهای ایستاد، تیم کوک به صندلی کارمندان اپل پارک نیز توجه می‌کند. برای پرسنل اپل پارک صندلی‌های مارک ویترا سفارش داده شده است در حالی که بیشتر سازمان‌ها برای کارمندان خود صندلی مارک آئرون (Aeron) را سفارش می‌دهند. به نظر می‌رسد این اقدام اپل برای این بوده است که کارمندان در نشستن‌های‌ طولانی مدت احساس راحتی نکنند و مجبور شوند مدتی را ایستاده به فعالیت بپردازنند.

    نظرات