رنو فعالیت خود را در ایران ادامه خواهد داد

رنو فعالیت خود را در ایران ادامه خواهد داد

شرکت خودروسازی رنو اعلام کرد که علیرغم تحریم‌های آمریکا همکاری خود را با ایران ادامه خواهد داد و این کشور را ترک نمی‌کند.

به گزارش اکوسیستم، بسیاری کارلوس گون را مدیری انقلابی در صنعت خودرو حال حاضر جهان می‌دانند. وی که مدیر هلدینگ بزرگ رنو، نیسان و میتسوبیشی است، اخیرا بر ادامه حضور رنو در بازار خودروی ایران تاکید کرده است.

علیرغم تحریم های آمریکا، رنو از ایران نمی رود

گون در این خصوص اظهار داشت که با وجود احتمال روبرو شدن با تحریم‌های آمریکا، بازار ایران را ترک نخواهد کرد. وی در ادامه با اشاره به احتمال کاهش فعالیت‌های این کمپانی در بازار ایران، خاطر نشان کرد که حضور در این کشور پس از بهبود شرایط در آینده به نفع گروه رنو تمام خواهد شد.

پیش از خروج آمریکا از برجام و تحریم ایران از سوی این کشور، رنو برای خرید کارخانه بن رو از سایپا و تولید چند محصول نظیر کوئید و نسل جدید داستر در ایران برنامه ریزی کرده بود، اما به دنبال شرایط جدید احتمال تغیبر در این پروژه‌ها وجود دارد.

ادامه تولید دو محصول تندر ۹۰ و رنو ساندرو نیز بیش از آنکه به تصمیم رنو بستگی داشته باشد، به شرایط اقتصادی کشور از نظر تبادلات اقتصادی و تصمیم سازمان استاندارد در مورد اجرای استانداردهای ۸۵ گانه بستگی دارد. طبیعتا در صورت نبود این موانع، شرکت رنو خواهان ادامه تولید این خودروهای اقتصادی و پر طرفدار در بازار است.

    نظرات