تنفر بنیانگذاران واتساپ از همکاری با فیسبوک

تنفر بنیانگذاران واتساپ از همکاری با فیسبوک

به تازگی نشریه وال استریت ژورنال گزارشی را منتشر کرده است مبنی بر اینکه جان کوم و برایان اکتوم (بنیانگذاران واتساپ) از کار در مقر شرکت فیسبوک متنفر بودند.

به گزارش اکوسیستم، پس از آنکه فیسبوک با پرداخت مبلغ 22 میلیارد دلار توانست واتساپ را تصاحب کند، خبرگزاری‌ها دائما از عدم تفاهم میان مدیران این پیام‌رسان با مارک زاکربرگ (بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک) سخن می‌گفتند. اکنون براساس گزارش وال استریت، جان کوم و برایان اکتوم، هر دو مخالف تبلیغات در پلتفرم واتساپ بودند، اما فیسبوک که لقب پادشاه تبلیغات دیجیتال را دارد، همواره بر استفاده از تبلیغات برای افزایش درآمد تاکید داشته است.

علاوه بر تفاوتی که در مدل تجاری دو پلتفرم وجود داشت، به مرور چالش‌های داخلی نیز به سوی مشکلات شخصی رفت، برای مثال بنیانگذاران واتساپ از دفتری که در مقر فیسبوک در اختیار آنها قرار داده بودند، رضایت نداشتند.

در گزارش وال استریت ژورنال ذکر شده است که کارمندان فیسبوک نیز از اینکه همکاران جدیدشان از امکانات بهتری برخوردارند، رضایت نداشتند. زیرا پرسنل واتساپ دارای میزها و سرویس‌های بهداشتی بزرگ‌تری هستند.

محدودیت‌های موجود در بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی دنیا، از دیگر علل نارضایتی مدیران فیسبوک بود. جان کوم بارها با زاکربرگ و سایر مدیران فیسبوک بر سر جزئیات کوچک صحبت کرده بود، اما ظاهرا نتایج این مکالمات برای بنیانگذار واتساپ چندان رضایت بخش نبوده است. البته مسلما تفاوت‌های زیادی در فرهنگ کاری این دو پلتفرم وجود دارد که فراتر از تقسیمات فلسفی و امکانات لوازم اداری است.

یکی از کاربران فیسبوک در اینباره گفته بود: این اختلافات کوچک و تند و تیز در شرکتی به وجود آمده است که همیشه ادعای اعمال عدالت در محیط کار را دارد و از این بابت به خود می‌بالد.

با در نظر گرفتن تفاوت نگرش مدیران فیسبوک و واتساپ در قبال استفاده از تبلیغات، بروز این قبیل اختلافات، اتفاقی اجتناب ناپذیر بود که در نهایت باعث شد بنیانگذاران این پیام رسان از فیسبوک جدا شوند و میلیاردها دلار را به سران این شرکت ببخشند.

    نظرات