فعالیت 22 هزار کسب و کار اینترنتی در کشور

فعالیت 22 هزار کسب و کار اینترنتی در کشور

رضا الفت نسب (سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی) اعلام کرد در حال حاضر 22 هزار کسب و کار اینترنتی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش اکوسیستم، خریدهای اینترنتی و استفاده از سرویس‌های آنلاین روز به روز در حال افزایش است، به طوریکه حتی افرادی که پیش‌تر نظر مساعدی برای استفاده از سرویس‌های آنلاین نداشتند، امروزه به کاربران این سرویس‌های مبتنی بر اینترنت تبدیل شده‌اند.

روی آوردن کاربران به استفاده از سرویس‌ها و خدمات آنلاین، باعث رشد این قبیل کسب و کارها شده است و هر روز شاهد افزایش تعداد کسب و کارهای اینترنتی در کشور هستیم.

الفت نسبت با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 هزار کسب و کار اینترنتی در ایران فعالیت دارند، اعلام کرد ظرف 6 ماه گذشته ۶۰۰ کسب و کار اینترنتی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد که یک درصد مجموع حجم خرده فروشی‌ها در کشور به صورت آنلاین انجام می‌شود، این میزان در کشور ترکیه ۳ درصد، در چین ۱۳ الی ۱۵ درصد و در آمریکا و انگلیس ۶ تا ۸ درصد است.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با اشاره به این موضوع که به ازای هر ۳۵ نفر یک واحد صنفی در کشور راه‌اندازی شده است و این یعنی ۷ برابر نورم جهانی؛ گفت که برای توسعه کسب و کار اینترنتی در بدنه دولت مشکلاتی وجود دارد و اگر بنا است که به اشتغال در بستر اینترنت دست پیدا کنیم، باید از کسب و کارهای اینترنتی حمایت کنیم.

    نظرات