رسوایی دیگری از فیسبوک، اینبار باگ نرم‌افزاری

رسوایی دیگری از فیسبوک، اینبار باگ نرم‌افزاری

شرکت فیسبوک اعلام کرد که افشای اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی به دلیل یک باگ نرم افزاری، رخ داده است.

به گزارش اکوسیستم، شبکه اجتماعی فیسبوک که بزرگترین پلتفرم در میان شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آید، طی چند ماه گذشته با رسوایی‌های بسیاری روبرو شد.

پس از آنکه ماجرای سوءاستفاده موسسه کمبریج آنالتیکا از اطلاعات کاربران فیسبوک رسانه‌‌ای شد، مردم و منتقدان این شبکه اجتماعی را به خیانت در امانت، همکاری با نهادهای دولتی و تحقیقاتی و همچنین نقض حریم شخصی کاربران متهم کردند.

موج نارضایتی‌ها از فیسبوک تا جایی پیش رفت که تعداد زیادی از شرکت‌ها و افراد معروف اقدام به حذف صفحه خود این از شبکه اجتماعی کردند و استفاده از آن را ننگی برای دنیای مجازی توصیف کرده‌اند.

گزارشاتی که در آن زمان منتشر شد، حاکی از آن بود که اطلاعات بالغ بر ۸۷ میلیون نفر از کاربران فیسبوک بدون اجازه از آنها در اختیار موسسه انگلیسی کمبریج آنالتیکا قرار گرفته است. اکنون این شرکت اعلام کرد که ۱۴ میلیون کاربری که به تازگی از لو رفتن تصاویر و اطلاعات خصوصی‌شان و انتشار آن در فضای مجازی خبر دادند، به دلیل یک باگ و مشکل نرم‌افزاری بوده است.

فیسبوک همواره به اعتماد سازی میان کاربران خود و حفظ حریم خصوصی آنها تاکید داشت، اما در چند ماه اخیر دائما خبرهایی می‌شونیم که نشان می‌دهد این شرکت چندان هم در محافظت از حریم خصوصی کاربران عملکرد موفقی نداشته است.

این شبکه اجتماعی به تازگی اعلام کرد که متخصصان و مهندسان آن یک باگ نرم افزاری را پیدا کرده‌اند که باعث انتشار اطلاعات این 14 میلیون کاربر شده است. فیس بوک با انتشار بیانیه‌ای، با اشاره به شناسایی این باگ نرم‌افزاری، از کاربران و قربانیان این حادثه عذرخواهی کرد و اظهار داشت که هرچه زودتر آن را برطرف خواهد کرد.

    نظرات