رسیدگی مرکز ملی فضای مجازی به اکانت‌های ناخواسته پیام‌رسان سروش

رسیدگی مرکز ملی فضای مجازی به اکانت‌های ناخواسته پیام‌رسان سروش

پس از آنکه شایعاتی در مورد ساخت اکانت‌های ناخواسته در پیام‌رسان سروش برای برخی از کاربران منتشر شد، مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد که تاکنون مستنداتی در این مورد دریافت نکرده است و در صورت داشتن این مستندات، سریعا به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، محمدجواد آذری جهرمی (وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) از ارسال مدارک و شواهد موجود درخصوص شایعات ساخت اکانت‌های ناخواسته سروش خبر داد.

مدیرعامل پیام‌رسان سروش موضوع ارسال مدارک از سوی وزیر ارتباطات را تایید کرد، اما گفت که احتمال دارد این مدارک پیرامون رفع اتهام از این پیام‌رسان باشد.

مرکز ملی فضای مجازی کشور اعلام کرد: تاکنون مستنداتی از سوی وزیر ارتباطات و افرادی که مدعی این موضوع هستند، دریافت نکرده‌ایم. در صورتیکه از سوی مدعیان مذکور مدارک و مستندانی به دست ما برسد، مرکز ملی فضای مجازی از جایگاه نظارت کلان بر فضای مجازی کشور، در اسرع وقت موضوع را بررسی می‌کند و نتایج را به اطلاع مردم عزیز ایران اسلامی می‌رساند.

پس از انتشار شایعات در مورد اکانت‌های ناخواسته سروش، سیدصالحی (مدیر این پیام‌رسان بومی) این ادعا را کذب دانست و اعلام کرد اگرچه از نظر فنی این امر امکان‌پذیر است، اما سروش احتیاجی به ساخت اکانت‌های جعلی ندارد.

علیرغم اینکه مدیر سروش اعلام کرد از افرادی که شایعات فوق را در فضای مجازی منتشر کرده‌اند، شکایت می‌کند، اما به نظر می‌رسد موضوع کمی پیچیده‌تر باشد و نهادهای بالا دست باید آن را بررسی کنند.

در صورتیکه واقعا برای افرادی اکانت‌های ناخواسته ایجاد شده باشد، نهادهای ذی‌ربط باید بررسی کنند که به چه نحوی اطلاعات شخصی افراد در اختیار یک پیام رسان قرار گرفته است‏‏. البته مدیرعامل سروش این ادعا را رد کرد. اکنون باید منتظر ماند تا مستندات به مرکز ملی فضای مجازی کشور ارائه شود و این نهاد بررسی‌های لازم را انجام دهد تا صحت یا کذب بودن شایعات اخیر از سوی مراجع بالادست سنجیده شود.

    نظرات