5 فردی که برای تشکیل تیم کسب و کار به آن‌ها نیاز دارید

5 فردی که برای تشکیل تیم کسب و کار به آن‌ها نیاز دارید

یکی از مهمترین کارهایی که پیش از شروع یک کسب و کار باید آن را انجام دهید تشکیل یک تیم است. اما این که افراد تیم شما باید چه کسانی باشد خود موضوعی است که تصمیم داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

اکوسیستم - اعضای یک تیم قرار است در هنگام آغاز، اجرا و پایان عملیات پروژه در کنار شما باشند. بنابراین بسیار مهم است که بتوانید اعضای مناسبی برای تیم خود انتخاب کنید که بتوانند در تمام این مراحل همراه شما باشند.

1 –  سرمایه‌گذار

یکی از باارزش‌ترین افرادی که باید در هنگام راه‌اندازی کسب و کارتان در تیم شما حضور داشته باشد، فردی است که دارای سرمایه مالی باشد. شما باید به دنبال کسی باشید که به منابع مالی دسترسی داشته باشد و بتواند امنیت مالی کسب و کار شما را تامین کند. قانون اول در کسب و کار "باقی ماندن در میدان رقابت" است. نداشتن منابع مالی و سرمایه تاکنون باعث شکست خوردن بسیاری از کسب و کارها شده است.

شما در تمام طول دوران کسب و کارتان به پشتوانه مالی نیاز دارید. بعضی از افراد پیش از آنکه خودشان متوجه شوند تمام پولشان را خرج می‌کنند. به همین دلیل است که شما به کسی نیاز دارید که بتواند با استفاده از سرمایه‌ای کلان، امنیت مالی کسب و کار شما را تامین کند یا مدیریت خوبی برای هزینه‌ها داشته باشد. شرکت شما دقیقا از همینجا ریشه پیدا می‌کند.

قوانین اصلی در شراکت

دیوید ملتزر،کارآفرین، موسس و مدیرعامل اسپورت وان مارکتینگ می‌گوید اگر شما نیز جز آن دسته از افرادی هستید که قصد دارید اولین شراکت خود را به عنوان یک کارآفرین آغاز کنید در نتیجه به شما توصیه می‌کنیم تا حتما موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1 – هرگز شراکت نکنید !

2 – اگر در هر صورت قصد انجام شراکت را دارید حتما مطمئنا شوید که شریک شما بیشتر از شما سرمایه دارد.

3 – مورد شماره 1 !

بله، ممکن است جالب به نظر برسد اما این نکات اهمیت داشتن سرمایه کافی و نداشتن شراکت را به شما نشان می‌دهد.

کسب و کاری که سرمایه کافی داشته باشد، محدودیت کمتری در نوآوری دارد و راه‌های جایگزین بالقوه بیشتری پیش روی اوست. در نتیجه سریعتر می‌تواند رشد کند.

2 – فردی که با ارزش‌های سازمانی آشنا باشد

زمانی که شما خیالتان از بابت پشتوانه مالی راحت شد، در گام بعدی باید افرادی را جذب تیمتان کنید که ارزش‌های شما را درک کنند.

دیر یا زود حقیقت آشکار می‌شود. اگر تیم شما با اهداف و ارزش‌های سازمانتان تطابق نداشته باشد دیگر اهمیتی ندارد که شما چقدر سرمابه دارید زیرا طولی نمی‌کشد که با مشکل مواجه خواهید شد.

به عنوان مثال ارتباطات که به عنوان یک فاکتور مهم در هر سازمانی محسوب می‌شود اگر به درستی توسط افراد تیم درک نشود، می‌تواند بهره وری را کاهش دهد و منجر به هدر رفتن هزینه و زمان زیادی شود.

3- رهبر تیم

حال وجود یک رهبر در تیم شما خالی است. هر کسب و کاری نیاز به یک رهبر دارد. کسی که بتواند هم مدیر و هم مربی باشد و از طرفی نیز تفاوت این دو را به خوبی بداند. رهبر خوب، با اعمال خود راه درست را به سایرین نشان می‌دهد. احتمالا شما نیز این اصطلاح را شنیده اید: "اولین کسی که وارد می‌شود، آخرین کسی است که خارج می‌شود". این موضوع درباره یک رهبر نیز صدق می‌کند. یک رهبر اولین کسی است که مشغول به کار می‌شود و آخرین کسی است که دست از کار می‌کشد. هم چنین او باید پس از مشخص کردن حیطه وظایف کارمندان خود، هر کسی را موقعیت شغلی خودش قرار دهد.

یک رهبر لحن یک سازمان را مشخص می‌کند به همین دلیل است که آن‌ها باید از همان ابتدا نقش خود را به خوبی بازی کنند.

4 - فروشنده

پس از این که توانستید بحث رهبری و مالی شرکت خود را حل کنید، قدم بعدی پیدا کردن یک فروشنده است. همان طور که شما به کسی نیاز دارید که بتواند پشتوانه مالی شرکت شما را تضمین کند، وجود فردی که بتواند از طریق فروش محصولات یا خدمات به مشتریان، موجودی شرکت را افزایش دهد، ضروری است.

شما به فروشنده درجه یکی نیاز دارید که بتواند حتی یک کالای درجه دوم را به مشتری بفروشد. داشتن چشم‌انداز دقیق برای شرکت و توانایی رشد دادن مسیر پیشرفت شرکت دو قابلیت کلیدی برای یک فروشنده محسوب می‌شود.

تیم فروش باید دارای توانایی تعامل برقرار کردن با مشتری، جذب آن و در نهایت فروش محصول به مشتری را داشته باشد.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده، درآمدزایی تیم‌های فروشی که در تولید لید موفق هستند، ۵۰ درصد بیش از تیم‌هایی است که صرفاً با مشتریان نهایی ارتباط دارند. جذب مخاطبین و مشتریان بالقوه تأثیر خود را در بلندمدت نشان می‌دهد و صرف‌نظر کردن از مزایای آن، اشتباهی غیرقابل ‌اغماض است.

5- سایر خصوصیات ضروری اعضای یک تیم

حال شما هم یک رهبر، هم سرمایه‌گذار و هم فروشنده دارید. پس قدم بعدی چیست؟ فراموش نکنید که در ابتدای راه‌اندازی یک کسب و کار داشتن فردی که بتواند در شرایط مختلف به شما کمک کند یک مزیت محسوب می‌شود. به عنوان مثال کپی رایتری که بتواند مدیر شبکه‌های اجتماعی، گرافیست، حسابدار، ویرایشگر ویدئو یا تلفیقی از هرگونه مهارت‌های دیگری باشد، می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش درآمد شرکت شود.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در رهبران یک سازمان مشاهده می‌شود این است که گروه مشاوره ندارند. این گروه باید از افرادی تشکیل شده باشند که دانش و آگاهی کافی از نوع فعالیت و شرکت شما را دارند. افرادی که در این گروه قرار دارند مسئولیت بسیار اندکی در امور اجرایی دارند. افراد باتجربه را به این هیئت مشاوره اضافه کنید، از مشاوره تخصصی آن‌ها استفاده کنید و انتظار بیشتری از آن‌ها نداشته باشید.

سالی یک بار (یا هر شش ماه یک بار) با گروه مشاوران خود جلسه‌ای داشته باشید یا حداقل برای یک ساعت کنفرانس تلفنی با آن‌ها برگزار کنید به دقت به صحبت‌های آن‌ها گوش کنید، موارد مهم را یادداشت نمایید و بگذارید تا تیم مشاوره با راهنمایی‌های خود به سرعت پیشرفت سازمان شما بیفزاید. یکی از اولین و بزرگترین اشتباهاتی که معمولا شرکت‌های کوچک مرتکب آن می‌شوند نداشتن یک تیم مشاوره مناسب است. شما این اشتباه را تکرار نکنید. سعی کنید از راهنمایی، نصیحت و پیشنهادات دیگران استفاده کنید. این افراد قبلا مسائلی که قرار است شما با آن‌ها برخورد کنید، تجربه کرده‌اند. آن‌ها با بزرگترین اشتباهاتی که یک سازمان را تهدید می‌کنند آشنا هستند و می‌توانند به شما در اداره کردن آن‌ها کمک کنند.

حال که سرمایه‌گذار، رهبر، فروشنده و گروه مشاوره خود را انتخاب کرده اید و تیم شما آماده است وقت آن رسیده که برنامه‌های خود را برای رسیدن به موفقیت اجرا کنید.

    نظرات