قوانین محدودکننده اپ استور برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان کاربران

قوانین محدودکننده اپ استور برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان کاربران

اخیرا اپل قوانین سختگیرانه‌تری را برای اپ استور در نظر گرفته است. این قوانین در ارتباط با به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکان کاربران می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، این کمپانی به تازگی بعضی از اپلیکیشن‌های فروشگاه اپ استور که اطلاعات مکان کاربران را بدون دریافت رضایت صریح از آنها با شخص ثالثی به اشتراک می‌گذاشتند را حذف کرد.

در همین راستا نامه‌ای به توسعه‌دهندگان ارسال شد که به آنها در مورد عدم تطابق اپلیکیشن با بخش‌های 5/1/1 و 5/2/2 قوانین اپل هشدار داده است. بر اساس این بخش‌ها توسعه‌دهندگان نباید اطلاعات مکان کاربران را بدون کسب رضایت از آنها به شخص ثالثی ارسال کنند یا از آنها برای استفاده‌های تایید نشده بهره ببرند.

قوانین سختگیرانه اپ استور برای به اشتراک گذاری اطلاعات مکان کاربران

همچنین این کمپانی به توسعه‌دهندگان مورد بحث اعلام کرد که باید تمام کدها، فریم‌ورک‌ها یا کیت‌های توسعه نرم‌افزاری که برای جمع‌آوری داده‌های اطلاعات مکان کاربران و به اشتراک‌گذاری آنها استفاده می‌شوند را حذف کنند تا مجددا اپ استور اپلیکیشن‌های آنان را بپذیرد.

این اقدام اپل در شرایطی صورت گرفت که قوانین حفاظت از داده‌های اروپا در 25 ماه مه سال جاری میلادی (4 خرداد ماه امسال) اجرا خواهد شد. ظاهرا این کمپانی آمریکا پیش دستی کرد و زودتر با نقض قوانین مرتبط با مکان کاربران مقابله نمود.

علاوه بر اپ استور، فیسبوک نیز پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا، قوانین خود راجع به حریم خصوصی را به گونه‌ای تغییر داد که به سادگی قابل درک باشند. همچنین این شبکه اجتماعی برای کاربران امکان بازبینی اطلاعات‌شان را فراهم کرده است تا به این ترتیب دریابند که این فیسبوک چگونه از اطلاعات آنها استفاده می کند.

    نظرات