پیشی گرفتن اسپاتیفای در رقابت با اپل موزیک

پیشی گرفتن اسپاتیفای در رقابت با اپل موزیک

اسپاتیفای به عنوان یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین سرویس‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی در جهان، توانست بیشترین کاربر و مشترک را تاکنون در این زمینه جذب کند.

به گزارش اکوسیستم، اسپاتیفای (Spotify) که یک سرویس استریم و پخش آنلاین موسیقی سوئدی است، 99 میلیون کاربر دارد. این در حالی است که رقیب آمریکایی آن یعنی اپل موزیک تنها 40 میلیون کاربر دارد.

این نرم‌افزار پخش آنلاین موسیقی، پادکست و ویدئوست در سال 2008 میلادی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. اسپاتیفای با افزودن قابلیت‌های بسیار توانست توجه عده کثیری از کاربران گوشی‌های هوشمند جذب کند و طرفداران زیادی را به دست آورد. این کمپانی اخیرا گزارشی را منتشر کرد که براساس آن ۷۵ میلیون مشترک و ۹۹ میلیون کاربر رایگان را جذب کرده است. این سرویس محبوب موسیقی در مجموع بالغ بر ۱۷۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و ۷۵ میلیون مشترک پولی دارد.

اپل موزیک حدود 40 میلیون کاربر رایگان دارد اما اسپاتیفای به عنوان یکی از بزرگترین و قدرتمندترین رقبای اپل موزیک، توانسته با ۹۹ میلیون کاربر از رقیب آمریکایی‌اش پیشی بگیرد.

سرویس‌های استریم موسیقی در منطقه آمریکای شمالی که شامل ایالات متحده آمریکا و کانادا می‌شود، طرفداران و کاربران بسیاری دارد، بطوریکه این منطقه به تنهایی حدود ۴۰ درصد از درآمد سرویس‌های موسیقی در جهان را به خود اختصاص داده است. درآمد سرویس‌های استریم موسیقی در این کشور از ۲/۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی به بیش از ۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی رسید.

کارشناسان تخمین زده‌اند که تعداد مشترکین سرویس‌های استریم موسیقی در آمریکا تا سال ۲۰۲۵ میلادی بالغ بر 90/1 میلیون نفر خواهد شد، که در مقایسه با آمار ۴۹/۱ میلیون نفری کنونی، شاهد یک رشد دو برابری خواهد بود. جذابیت سرویس‌های موسیقی علاوه بر آنکه باعث شکوفایی این صنعت شده است، به رعایت حقوق کپی‌رایت و حق نشر آهنگ‌ها نیز کمک شایانی کرده است.

اپلیکیشن اسپاتیفای که برای سیستم عامل اندروید، iOS، ویندوز و مک قابل استفاده است، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا به صورت کاملا قانونی با رعایت حق کپی رایت و ناشران موسیقی، به صورت آنلاین موسیقی‌های مورد علاقه خود را جست‌وجو کنند و از شنیدن آنها لذت ببرند.

    نظرات