ناکامی دو رقبیب کره‌ای و آمریکایی در تصاحب Nokia Health

ناکامی دو رقبیب کره‌ای و آمریکایی در تصاحب Nokia Health

چندی پیش بود که خبر مذاکره گوگل و سامسونگ با شرکت نوکیا برای تصاحب Nokia Health منتشر شد و اکنون این شرکت فنلاندی با تایید خبر مذکور، اعلام کرد که کسب و کار سلامت نوکیا به مالک قبلی آن واگذار می‌شود.

به گزارش اکوسیستم، نوکیا علاوه بر تایید این موضوع که این کسب و کار دیجیتال را خواهد فروخت، اعلام کرد مذاکراتی اختصاصی و پیچیده‌‌ را با مالک قبلیNokia Health یعنی کمپانی Eric Carreel آغاز کرده است و از به نتیجه رسیدن احتمالی این مذاکرات خبر داد.

نوکیا در بیانیه رسمی خود نوشت: تا اواسط زمستان گزینه‌ استراتژیک جدیدی را برای بخش Nokia Health پیش خواهیم گرفت و فروش این بخش از نوکیا برای به وجود آوردن یک همکاری بنگاه به بنگاه و کمپانی ارائه‌کننده حق امتیاز خواهد بود.

این شرکت فنلاندی در بیانیه خود از موفقیت‌آمیز بودن روند مذاکرات خبر داد و اعلام کرد که این مذاکرات در مراحل پایانی است. با این حال وجود در بهترین شرایط، قرارداد تا پایان نیمه‌ اول سال ۲۰۱۸ میلادی منعقد نخواهد شد.

ناکامی دو رقبیب کره ای و آمریکایی در تصاحب Nokia Health  

با وجود اینکه هنوز اطلاعاتی در مورد مبلغ قرارداد منتشر نشده است، ولی باید گفت که نوکیا دو سال پیش، این کسب و کار سلامت که در آن زمان Withings نام داشت را با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار به مالکیت خود درآورد.

جالب است بدانید که کمپانی فرانسوی ویتینگز در حوزه تولید دستگاه‌های مبتنی بر سلامتی مانند سیستم‌های پایش خواب هوشمند، ردیاب‌های فعالیت‌های فیزیکی و نمایش دهنده‌های فشار خون به شهرت رسیده بود.

پیش از این خبرها حاکی از این بود که دو شرکت سامسونگ و اپل نیز برای خرید کسب و کار سلامت نوکیا پیشنهادهای خود را ارائه داده بودند، اما از همان زمان انتظار می‌رفت که در نهایت یک کمپانی فرانسوی برنده رقابت بر سر خرید Nokia Health شود. اکنون مشخص شد که این شرکت فرانسوی در حقیقت همان کمپانی قبلی است.

    نظرات