درآمد 180 میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان کافه بازار

درآمد 180 میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان کافه بازار

کافه بازار گزارشی را از وضعیت صنعت اپلیکیشن گوشی‌های هوشمند در سال 1396 را منتشر کرد. یکی از مواردی که در این گزارش به آن اشاره شده است درآمد 180 میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان از محل تولید اپلیکیشن تا پایان سال ۹۶ است.

به گزارش اکوسیستم، براساس گزارشی که کافه بازار منتشر کرده است، تا پایان سال گذشته اپلیکیشن‌های کافه بازار بالغ بر ۳۶ میلیون بار توسط کاربران روی گوشی‌های هوشمند نصب شده‌اند. همچنین 29 میلیون حساب کاربری توسط افرادی که کافه بازار را مورد استفاده قرار می‌دهند، در این برنامه ایجاد شده است و ۵/۳ میلیون نفر کاربر نیز به طور روزانه در این فروشگاه فعالیت داشته‌اند.

از ۲۹ میلیون حساب کاربری که در کافه بازار ایجاد شده است، ۸ میلیون کاربر اقدام به خرید کرده‌اند که این خرید شامل خرید درون برنامه‌‌ای یا خرید اپلیکیشن‌های به فروش رفته در این پلتفرم می‌شود. برای این تعداد از کاربران در مجموع ۱۴/۵ میلیون تراکنش ثبت شده است که ۵۴ درصد مربوط به فروش درون برنامه‌ای، ۲۹ درصد فروش نرم افزار و ۱۷ درصد تراکنش‌ها مربوط به اپلیکیشن‌هایی بوده است که هم فروش و هم درون برنامه‌ای بوده‌اند.

براساس گزارش کافه بازار در مورد اپلیکیشن‌های ایرانی در سال 96، بازی‌ها از نظر مبلغ تراکنش‌ها 94 درصد و برنامه‌ها ۶۴ درصد نسبت به سال 95 رشد داشته‌اند. همچنین افزایش تعداد تراکنش‌ها برای بازی‌ها و برنامه‌ها نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۸ درصد افزایش پیدا کرده است. به علاوه کافه بازار اعلام کرد که درآمد توسعه‌دهندگان از محل تولید اپلیکیشن به رقم ۱۸۰ میلیارد تومان تا پایان سال ۹۶ رسیده است.

براساس گزارشی که منتشر شده است، این پلتفرم تا پایان سال گذشته میزبان بالغ بر ۱۵۱ هزار برنامه و بازی بوده است. همچنین این فروشگاه موفق شد تا ۳۱ هزار نفر را به طور مستقیم و القایی در فرآیند توسعه و عرضه‌ اپلیکیشن‌های مستقیم درگیر کند و به نوعی برای آنها شغل به وجود آورد.

یکی از موارد جالب توجه در گزارش کافه بازار در مورد اپلیکیشن‌های آنی است. این فروشگاه در سال ۱۳۹۶ امکان توسعه و انتشار برنامه‌های آنی را به وجود آورد. با استفاده از این برنامه‌ها کاربران می‌توانند اپلیکیشنی را که ساختار متفاوتی دارد، بدون احتیاج به نصب روی گوشی هوشمند اجرا کنند. به استناد گزارش کافه بازار متوسط اجرا یا نصب هفتگی برنامه‌های آنی۱۰ برابر بیشتر از دانلود برنامه‌های عادی است که از سهولت استفاده برای این اپلیکیشن‌ها حکایت دارد.

    نظرات