دراپ‌باکس از ابزار جدیدش برای سرویس آنلاین اسناد رونمایی کرد

دراپ‌باکس از ابزار جدیدش برای سرویس آنلاین اسناد رونمایی کرد

از آنجایی که دراپ‌باکس قصد دارد تا هرچه بیشتر کسب‌وکار خود را بزرگ‌تر و گسترده‌تر کند، استراتژی‌های مختلف و متفاوتی را برای ایجاد هماهنگی میان ابزارها  و آنچه کاربران و بازار به آن نیاز دارد ایجاد کرده است.

به گزارش اکوسیستم، دراپ‌باکس در راستای توسعه کسب‌وکار خود و همچنین همگام شدن با نیازهای بازار و کاربران قالب ابزار جدیدی برای سرویس آنلاین اسناد خود ارائه کرده است. ارائه این ابزار باعث می‌شود تا کاستی‌ها و برخی از مشکلات کاربران با این سرویس برطرف شود.

بر اساس آنچه دراپ‌باکس منتشر کرده است این ابزار جدید به کاربران امکان باز کردن اسناد خود را که در دراپ‌باکس ذخیره کرده‌اند در قالب‌های مختلف می‌دهد. به عقیده بسیاری از کارشناسان این ابزار شبیه به ابزاری است که در پلتفرم گوگل داکس در اختیار کاربران قرار گرفته است اما تفاوت‌هایی میان ابزار جدید دراپ‌باکس و گوگل داکس وجود دارد. دراپ‌باکس امیدوار است که با ارائه این محصول جدید امکانات قوی‌تر و جذاب‌تری را در اختیار افرادی که از طریق دراپ‌باکس با اسناد ذخیره شده خود سروکار دارند قرار دهد.

برای کار کردن با این ابزار کاربر می‌بایست ابتدا اپلیکیشن دراپ‌باکس خود را اجرا کند و سپس می‌تواند برای دست‌کاری و یا ساخت اسناد خود به قالب‌های جدیدی دسترسی داشته باشد. یکی از کاربردهای عمده  پلتفرم دراپ‌باکس پیپر، تولید جدول زمان‌بندی تولید محصول، ثبت مشخصات طرح و از این دست که البته دراپ‌باکس امیدوار است تا بتواند هر چه زودتر این قابلیت‌ها از جمله پیش نمایش اسناد را گسترده‌تر و کاربردی‌تر نماید.

همچنین این شرکت اعلام کرده است که در کنار ارائه ابزار جدید خود قابلیت‌های کاربردی کوچک دیگری را نیز در دراپ‌باکس به کاربران ارائه می‌دهد. از جمله قابلیت‌های مثل پین کردن اسناد، قابلیت ارائه یا همان پرزنتیشن، تغییر فرمت متن و چسباندن یک متن در داخل متن دیگر. از طرفی ویجت ملاقات که قابلیت‌های عمده آن در مورد تهیه یادداشت و نت برداری است نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است. در پایان تغییر دیگری که در دراپ‌باکس در پی ارائه ابزار جدید قالب اسناد انجام شده است مربوط به قابلیت مرتب‌سازی اسناد بر اساس حروف الفبا و تهیه لیست کارها یا همان برنامه روزانه است.

از زمانی که دراپ‌باکس سهام خود را به صورت عمومی عرضه کرد و توانست از این طریق به موفقیت‌های زیادی دست یابد، عزم خود را برای ایجاد تغییرات عمده و کاربردی در قابلیت‌های خود برای جذب کاربر بیشتر جمع کرده است. در واقع بسیاری از سرمایه‌گذاران تا پی از این به دنبال راهی برای ورود به دراپ‌باکس و سرمایه گذاری در آن بوده‌اند که خوشبختانه با تغییرات جدی که در دراپ‌باکس ایجاد شده است راه ورود این سرمایه‌گذاران به دراپ‌باکس باز شده است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ارائه این ابزار جدید راهی است برای جذب سرمایه بیشتر در دراپ‌باکس. این شرکت همواره به دنبال ایجاد یک شرکت متمرکز برای ارائه ابزارهای کاربردی در کنار پلتفرم خود بوده است. یکی از نکات مثبت دراپ‌باکس ارائه ابزارهایی است که در حین سادگی بسیار کاربردی هستند و نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران عقیده دارند این خط مشی دراپ‌باکس توانسته موفقیت‌های فراوانی را برای این شرکت به ارمغان بیاورد.

از طرفی دراپ‌باکس نه تنها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ابزاری که ارائه می‌دهد به خصوص ابزار جدید آن از نظر کاربرد و قابلیت‌های با نمونه‌های مشابه از جمله گوگل داکس و سایر ابزارهای دیگر متفاوت و برتر باشد بلکه هدف آن راه‌اندازی استارتاپ هایی است فعالیت آن‌ها کار بر روی اسناد و متون به صورت آنلاین است.

    نظرات