نقش پررنگ گوگل در درآمد آلفابت

نقش پررنگ گوگل در درآمد آلفابت

گزارش‌های مالی آلفابت (شرکت مادر گوگل) در چند سال گذشته، از رشد فزاینده درآمد این کمپانی حکایت دارند که بخش عمده‌ای از آن مدیون گوکل است.

به گزارش اکوسیستم، آلفابت در سه ماهه منتهی به مارس سال جاری میلادی درآمدی معادل 31/1 میلیارد دلار داشته است، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 26 درصدی درآمد این کمپانی حکایت دارد. درآمد عملیاتی این شرکت نیز از 500 میلیون دلار به 7 میلیارد دلار رسید.

همانطور که انتظار می‌رفت بخش عمده‌ای از این درآمد از فعالیت‌های گوگل و مابقی از محل سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ آلفابت در بازارهای مختلف با هدف درآمدزایی در بلند مدت به دست آمده است.

در سه ماه نخست سال 2018 میلادی برخی از زیر مجموعه‌های آلفابت به درآمد 150 میلیون دلاری دست پیدا کرده‌اند، این مبلغ در مدت مشابه سال گذشته میلادی حدود 132 میلیون دلار بود، با این حال درآمد مذکور به معنی زیان 571 میلیون دلاری در این مدت بوده است. بطور کلی علی‌رغم زیان چشمگیر در بعضی از حوزه‌ها، آلفابت به لطف رشد مداوم درآمد به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. این موضوع در رشد تعداد پرسنل این هلدینگ نیز به خوبی به چشم می‌آید، تعداد کارکنان آلفابت 11 هزار نفر افزایش پیدا کرد و در مجموع به 85 هزار نفر رسید.

حوزه تبلیغات یکی از منابع اصلی درآمد گوگل محسوب می‌شود، هرچند این کمپانی در سال‌های اخیر به توسعه سخت‌افزار و موبایل نیز روی آورده است، ولی عمکرد چندان رضایت بخشی در این حوزه‌ها نداشت.

    نظرات