طراحی بیمه‌نامه در رابطه با تضمین کیفیت کالاهای ایرانی

طراحی بیمه‌نامه در رابطه با تضمین کیفیت کالاهای ایرانی

برای تضمین کیفیت کالاهای ایرانی، بیمه‌نامه جدیدی طراحی شده است که به موجب آن اگر دارنده این بیمه‌نامه کالایی بخرد و نسبت به کیفیت آن دچار مشکل شود، شرکت بیمه خسارت وی را پرداخت می‌کند.

به گزارش اکوسیستم، یونس مظلومی (مدیرعامل بیمه تعاون) گفت: این بیمه‌نامه در حقیقت زمینه‌ای برای تشویق و ترغیب ایرانی‌ها در مصرف کالاهای تولید داخل به خصوص در سال حمایت از کالای ایرانی است. با طراحی بیمه تضمین کیفیت کالاهای ایرانی، خریداران کالاهای ایرانی می‌توانند به منظور اطمینان از کیفیت کالاهایی که خریداری می‌کنند، ضمانت‌نامه قطعی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آن گروه از تولیدکنندگانی که ضمانت‌نامه تضمین کالاهای تولیدی را ضمیمه تولیدات خود کرده‌اند و به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهند، می‌توانند منتظر رونق بازار باشند، زیرا به این ترتیب مصرف کنندگان ایرانی نیز نسبت به خرید کالاهای تولید داخل تمایل بیشتری خواهند داشت، اما در این میان کیفیت برای آنها جزو فاکتورهای مهم و حائز اهمیت است.

مظلومی با بیان این موضوع که جلسه‌ای با وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای صدور بیمه نامه‌های ویژه بخش تعاون برگزار شده است، گفت: اخیرا با بخش تعاون این وزارتخانه تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید که به موجب آن تسهیلاتی برای شرکت‌های تعاونی در انواع بیمه‌نامه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل بیمه تعاون در پاسخ این سوال که اینکه آیا با شرکت‌های خودروسازی ایرانی برای ارائه بیمه‌نامه تضمین کیفیت خودروها مذاکراتی انجام شده است، اظهار داشت: به طور قطع تولیدکنندگان باید نسبت به خرید بیمه‌نامه تضمین کیفیت کالاهای ایرانی از نمایندگی‌های بیمه اقدام کنند، ولی آمادگی تحت پوشش قرار دادن خودروهای ایرانی را نیز داریم.

    نظرات