عرضه اولیه سهام تنسنت موزیک؛ یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سهام

عرضه اولیه سهام تنسنت موزیک؛ یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سهام

تنسنت موزیک که بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی فعال در چین است، قصد دارد تا برای اولین نخستین بار سهام خود را بطور عمومی در تالار بورس عرضه کند. برخی از کارشناسان معتقد هستند که در پی عرضه اولیه سهام تنسنت موزیک، ارزش این شرکت از مرز 25 میلیارد دلار خواهد گذشت.

به گزارش اکوسیستم، پس از آنکه عرضه اولیه سهام اسپاتیفای به عنوان بزرگترین سرویس استریم موسیقی در جهان، موفقیت‌آمیز بود، تنسنت موزیک نیز قصد دارد برای انجام فرایند عرضه سهام خود با بانک‌های مختلف وارد مذاکره شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که احتمالا عرضه اولیه سهام تنسنت موزیک در نیمه دوم سال 2018میلادی انجام شود و به یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سهام مبدل گردد.

بعضی از کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در صورتی که عرضه اولیه‌ی سهام تنسنت انجام شود، شاهد عبور ارزش این شرکت از مرز ۲۵ میلیارد دلار خواهیم بود. زمانی که اسپاتیفای 9 درصد از سهام تنسنت را خرید، ارزش آن حدود 9 درصد رشد داشت؛ ارزش این شرکت در زمان خرید سهام آن توسط اسپاتیفای، حدود ۱۲ میلیارد دلار بود.

چنانچه این سرویس استریم موسیقی چینی با ارزش اولیه ۲۵ میلیارد سهام خود را در بورس عرضه کند، چهارمین عرضه اولیه بزرگ سهام را در تاریخ تالارهای بورس آمریکا رقم می‌زند. در میان 4 عرضه‌ اولیه‌ بزرگ سهام آمریکا نام اسپاتیفای نیز به چشم می‌خود که در هفته‌های اخیر با عرضه سهام خود در بورس، موفق شد به ارزش ۲۹/۵ میلیارد دلاری برسد. هلدینگ تنسنت مالک بالغ بر ۵۰ درصد از کل سهام تنسنت موزیک است.

آخرین آمارهایی که ارائه شده‌اند، نشان می‌دهند سرویس‌های استریم این شرکت در کشور چین بیش از ۷۰۰ میلیون نفر کاربر فعال در ماه دارند.

در سال 2017 میلادی، دو سرویس اسپاتیفای و تنسنت موزیک از طریق جابجایی سهام، سرمایه‌گذاری متقابل کردند. تنسنت موزیک در ازای واگذاری ۱۰ درصد از سهام خود به اسپاتیفای، ۹ درصد از سهام این شرکت را به مالکیت خود درآورد.

    نظرات