برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک در تهران

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک در تهران

سازمان بین‌المللی سیتی وان (گردشگری حلال) نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک (لوازم آرایشی و بهداشتی) را در تهران برگزار خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، اولین کنفرانس بین‌‌‌المللی حلال در کازمتیک با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی و بین‌المللی از کشورهای انگلیس، فرانسه، ترکیه، اندونزی، علی لاریجانی (رئیس مجلس شورای اسلامی)، غلامرضا اصغری (رئیس سازمان غذا و دارو)، جمعی از مسئولان عالی رتبه کشور و مدیران ارشد سازمان گردشگری حلال (سیتی وان) روز جمعه 7 اردیبهشت ماه سال 97 در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

محمد بقایی (دبیر کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک 2018) ضمن بیان اینکه کنفرانس‌های معدودی در این زمینه برگزار می‌شود و کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک یکی از 10 کنفرانس دنیا در این حوزه است، گفت: موضوع حلال در کازمتیک مبحث نوینی نیست.

وی ادامه داد: اگرچه شاید برای مردم، صنایع و بازار ما مبحث حلال در کازمتیک، موضوع جدیدی باشد، ولی چون در کشوری زندگی می‌کنیم که تمام محصولات به صورت حلال تهیه می‌شوند و بالطبع انتظار محصول غیرحلال را نداریم، شاید خیلی روی این موضوع که کالاهای مورد استفاده حلال است یا نه، دقت نمی‌کنیم.

بقایی اضافه کرد: امروزه در دنیا کالاها و صنعت حلال در دنیا رو به توسعه، رشد و ترقی است، به طوری که ارزش این صنعت در دنیا 2/5 بیلیارد دلار ارزش دارد.

وی بیان کرد: صنعت کازمتیک یا همان آرایشی بهداشتی حلال نیز به نوبه خود توسعه خوبی پیدا کرده است. هم اکنون حجم بازار این صنعت حدود 20 میلیارد دلار است و کارشناسان اعلام کرده‌اند که تا سال 2025 میلادی این رقم به 52 میلیارد دلار خواهد رسید. از اینرو تصمیم گرفتیم که نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک را در تهران برگزار کنیم که با استقبال بسیار خوب در سطح بین‌المللی روبرو شد.

در این کنفرانس 11 نفر از اساتید بین‌المللی دانشگاهی سخنرانی می‌کنند. 7 تن از این اساتید از کشور آلمان، انگلستان، فرانسه، ترکیه، امارات و اندونزی هستند. از جمله سخنرانان برجسته این همایش می‌توان به پروفسور جوشیتا (رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک اندونزی و استاد دانشگاه داروسازی جاکارتا)، برگیت هابراز (عضو کمیته‌ قانونگذاری اتحادیه‌ اروپا در زمینه‌ کازمتیک و قائم‌ مقام انجمن صنایع شوینده‌ آلمان)، ارچین اوزون ترک (رئیس انجمن متخصصین شیمی کازمتیک ترکیه و رئیس سابق انجمن پزشکان زیبایی اروپا) و آنجیشکا (ارزیاب سلامت و ایمنی محصولات کازمتیک در اتحادیه اروپا) اشاره کرد.

بقایی با ابراز رضایت از برگزای این کنفرانس، اضافه کرد: برای حمایت از کالای ایرانی، باید تمام تلاشمان را بر محور توسعه و پیشرفت تکنولوژی و دانش مرتبط به کالای ایرانی متمرکز کنیم.

وی گفت: در این مسیر دانشگاه باید به حوزه حلال در کازمتیک کمک کند، زیرا بدون کمک دانشگاه، صنعت نمی‌تواند بطور پایدار در بازارهای جهانی این حوزه حضور داشته باشد. حضور مستمر در بازارهای جهانی به توسعه نیاز دارد و این توسعه حتما باید با تلاش دانشمندان ما در دانشگاه به وجود آید.

علیرضا کیانی (عضو هیئت‌ مدیره‌ انجمن صنایع شوینده آرایشی و بهداشتی و رئیس حوزه‌ آرایشی انجمن) هدف اصلی برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک را نگاه ویژه به بخش صادرات دانست.

وی بیان کرد: هنگامی که از استاندارد‌های جهانی و یک وحدت رویه مورد پذیرش کشورهای جهان (مسلمان و غیرمسلمان) برخوردار باشیم، طبیعتا قوت قلبی برای مصرف‌کننده‌ها خواهیم بود.

کیانی در مورد هدف از این کنفرانس گفت: اولین هدف رواج فرهنگ استفاده از محصولات حلال چه در داخل و چه در خارج از کشور است، هدف دیگر ما نگاه ویژه به معرفی استاندارد حلال در کازمتیک به‌ عنوان یک استاندارد مترقی، بروز و دانش‌محور می‌باشد و هدف سوم ما نگاه ویژه به صنعت و کالای داخلی و زمینه سازی برای صادرات کالای ایرانی حلال به کشورهای مسلمان و غیرمسلمان است.

همچنین وی اعلام کرد: در این کنفرانس از برند حلال سیتی وان (city1) به‌ عنوان یکی از معتبرترین و پیشرفته‌ترین استانداردهای جهانی حلال در کازمتیک رونمایی خواهد شد. نکته‌ حائز اهمیت در این حوزه، ایجاد یک بستر مناسب به منظور آشنایی متخصصین و کارشناسان داخلی با مبحث حلال در کازمتیک و ایجاد بستری مناسب برای تبادل اطلاعات با متخصصین خارجی و داخلی شرکت کننده در نخستین کنفرانس بین‌المللی حلال در کازمتیک است.

    نظرات