رقابت بر سر خرید کسب و کار سلامت شرکت نوکیا

رقابت بر سر خرید کسب و کار سلامت شرکت نوکیا

روزنامه فرانسوی لوموند (LeMonde) اعلام کرد گوگل، سامسونگ و دو شرکت فرانسوی به دنبال به دست آوردن کسب و کار سلامت نوکیا هستند. اما رقابت اصلی برای خرید این کسب و کار میان سامسونگ و گوگل است.

به گزارش اکوسیستم، شرکت کره‌ای سامسونگ یکی از چهار شرکتی است که پیشنهاد خرید Nokia Health را ارائه داده است. به گزارش نشریه لوموند، این اقدام سامسونگ برای رقابت با شرکت نست که به گوگل تعلق دارد و دو شرکت فرانسوی دیگر که قصد خرید این شرکت فعال در زمینه‌ی ابزار دیجیتال سلامتی را دارند، صورت گرفته است.

نوکیا با هدف ورود به بازار ابزار هوشمند سلامتی در سال 2016 میلادی اقدام به خرید استارتاپ withings کرد. پس از آنکه استارتاپ ویدینگز به نوکیا واگذار شد، به نوکیا هلس تغییر نام داد. این زیرمجموعه نوکیا که در فرانسه مستقر است، محصولات دیجیتال از جمله ترازو، ردیاب فعالیت جسمانی و حسگرهای سنجش خواب را تولید می‌کند.

گوگل و سامسونگ به دو رقیب جدی برای کسب مالکیت Nokia Health تبدیل شده‌اند، اما براساس گزارش نشریه لوموند، کمپانی نوکیا ترجیح می‌دهد که کسب و کار سلامت خود را به شرکتی فرانسوی واگذار کند و دلیل آن درک اهمیت بخش‌های مرتبط با صنعت هوش مصنوعی در کشور فرانسه است.

با وجود شکست نوکیا در بازار ابزار دیجیتال حوزه‌ سلامت، اما رقابت جدی دو شرکت گوگل و سامسونگ برای خرید Nokia Health، از پتانسیل بالای آن در زمینه محصولات و حق امتیازهای تولید خبر می‌دهد. سامسونگ و گوگل عرضه کننده طیف وسیعی از محصولات هوشمند هستند، علاوه بر این شرکت سامسونگ با ساخت ساعت‌ هوشمند و دستبند سلامتی در بازار ابزار دیجیتال حوزه سلامت نیز حضور دارد. از اینرو به راحتی قابل پیش‌بینی است که نوکیا هلس در صورت واگذاری به هر یک از این دو شرکت رقیب، چه جایگاه ارزشمندی در آنها پیدا خواهد کرد.

    نظرات