ممنوعیت استخراج ارزهای مجازی با افزونه های گوگل کروم

ممنوعیت استخراج ارزهای مجازی با افزونه های گوگل کروم

گوگل برای جلوگیری از رمزگشایی توسط افزونه‌هایی که ارزهای رمزپایه را بدون اطلاع و بطور مخرب جستجو می‌کنند، استفاده از افزونه‌هایی که با هدف استخراج ارزهای دیجیتال ثبت شده‌اند را ممنوع کرد.

به گزارش اکوسیستم، در چند ماه گذشته افزونه‌های مخربی که بدون اطلاع کاربر در پشت زمینه سیستم، اسکریپت‌های استخراج ارز دیجیتال اجرا می‌کردند، به شدت افزایش پیدا کردند.

در ادامه این روند، ماه گذشته میلادی میانرهای ارز دیجیتال (استخراج کننده‌های ارز دیجیتال) حتی در یک آزمایشگاه سلاح هسته‌ای روسیه و هزاران وب سایت دولتی نیز یافت شدند. به همین دلیل تنها افزونه‌های استخراج ارز دیجیتالی در فروشگاه وب گوگل مجاز شناخته می‌شوند که به صراحت کاربران را از چگونگی کارکرد و درآمد خود آگاه سازند. در صورتی که گوگل متوجه شود که توسعه‌دهنده‌ای بطور مخفیانه اقدام به استخراج ارز مجازی کرده است و از توان محاسباتی دستگاه قربانی استفاده می‌کند، آن افزونه مسدود خواهد شد. اما از آنجایی که حدود 90 درصد از توسعه‌دهندگان افزونه‌های استخراج ارز که در فروشگاه وب کروم ثبت شده‌اند با این قانون مطابقت ندارند، به همین علت گوگل تصمیم گرفت تمام برنامه‌های مرورگر کروم را که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند، ممنوع کند، حتی اگر برای اهداف قانونی استفاده شوند.

گوگل اعلام کرد که فروشگاه وب کروم از این پس هیچ افزونه‌ای که ارز دیجیتال را استخراج می‌کند، نخواهد پذیرفت و افزونه‌های موجود که ارز دیجیتال استخراج می‌کنند نیز تا اواخر ماه ژوئن سال جاری میلادی از لیست این فروشگاه حذف خواهند شد.

البته ممنوعیت افزونه‌های استخراج ارز دیجیتال تاثیری بر افزونه‌های مرتبط با بلاک‌چین از قبیل چک کننده قیمت بیت کوین، مرورگرهای بلاک‌چین و مدیریت کیف پول‌های دیجیتال ندارد.

کمتر از یک ماه قبل بود که گوگل تبلیغات ارزهای رمزپایه را ممنوع اعلام کرد. چندی پیش نیز توییتر اعلام کرد که برای جلوگیری از تبلیغات ارزهای مجازی برنامه ریزی کرده است و فیسبوک نیز در ماه ژانویه تمام تبلیغات این ارزها را ممنوع اعلام کرد.

    نظرات