استیو وازنیاک نیز از فیسبوک خداحافظی کرد

یکی از بنیانگذاران شرکت اپل در پی رسوایی اخیر فیسبوک، اکانت کاربری خود را در این شبکه اجتماعی حذف کرد. وی با انتشار پستی در فیسبوک، اعلام کرد که موقتا حساب کاربری خود را می‌بندد.

به گزارش اکوسیستم، استیو وازنیاک(یکی از بنیانگذاران شرکت اپل) در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که نگران نحوه رفتار فیسبوک و دیگر شرکت‌های مشابه با اطلاعات خصوصی افراد است، از اینرو قصد دارد که حساب کاربری خود را در این شبکه اجتماعی حذف کند.

وی گفت: کاربران همه زندگی‌شان را در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند و فیسبوک از این اطلاعات برای تبلیغات و کسب درآمد استفاده کرد. تمام این سود از اطلاعات کاربران به دست آمده است، اما آنها هیچ سودی نمی‌برند.

وازنیاک در قسمتی از مصاحبه خود گفت که ترجیح می‌دهد برای استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک هزینه پرداخت کند تا اینکه از اطلاعات شخصی او برای تبلیغات استفاده شود.

وی با تمجید از اپل در حفاظت از حریم خصوصی افراد، اعلام کرد: شرکت اپل از تولید و فروش محصولات خوب خود درآمد دارد نه از کاربران، اما در فیسبوک کالای مورد داد و ستد، کاربران هستند.

تیم کوک(یکی دیگر بنیانگذار اپل) نیز چندی پیش از عملکرد فیسبوک انتقاد کرد. وی در پاسخ به این سوال که اگر جای زاکربرگ(بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک) بود در این موقعیت چه اقداماتی را انجام می‌داد، گفته بود: من جای او نیستم‌. زیرا شرکت اپل اپلیکیشن‌ها را بررسی می‌کند تا به این ترتیب از تطابق آنها با استانداردهای امنیتی خود اطمینان حاصل کند.

مدیرعامل فیسبوک نیز در واکنش به صحبت‌های تیم کوک، با اشتباه خواندن آنها گفت: برای اینکه سرویسی که ارائه می‌دهید، صرفا برای آدم‌های پولدار نباشد، باید آن را به گونه‌ای طراحی کنید که مردم بتوانند از عهده مخارج آن برآیند. ما در فیسبوک سعی داریم سرویسی رایگان ارائه دهیم و این به هیچ وجه به این معنی نیست که ما به مردم اهمیت نمی‌دهیم.

    نظرات