اکوویک سی و دوم: از راه اندازی 10 پارک علم و فناوری تا تشکیل کار گروه بررسی کالاهای داخلی حوزه فناوری اطلاعات

این هفته نیز طبق روال شنبه‌ها به بررسی اخبار مهم داخلی که در حوزه استارتاپ‌ها و کسب و کار در رسانه های مختلف منتشر شده است خواهیم پرداخت. لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

به گزارش اکوسیستم، از آنجایی که هفته گذشته یعنی هفته اول فروردین ماه تعطیلات رسمی برای ایرانیان داخل کشور محسوب می شد، بنابراین تنها دو خبر در رسانه های مختلف در حوزه کسب و کار و استارتاپ منتشر شده است.

پارک علم و فناوری در سال 97 راه اندازی می‌شوند. دکتر مرتضی موسی خانی (سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی) اعلام کرد که یکی از اهداف این سازمان افتتاح ۱۰ پارک علم و فناوری در سال ۹۷ است. موسی خانی ضمن اشاره به برنامه‌های پارک علم و فناوری در سال ۹۷، بیان کرد: این برنامه ها با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مسائل پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی و طرح مطالعات مراکز تحقیقاتی برتر دنیا در چهار گروه تدوین شده‌اند، این چهار گروه شامل جذب و توسعه، آموزش، خدمات تجاری سازی و خدمات مالی می‌شوند. وی با اشاره به این موضوع که صاحبان ایده و کارآفرینان به منظور پرورش ایده و محصول خود به فضای فیزیکی، فکری و حمایت مالی احتیاج دارند، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ضرورت کارآفرینی برای تبدیل ایده و دانش به ثروت، اقدام به افتتاح مراکز رشد، شتابدهنده و پارک‌های علم و فناوری کرده است.

کارگروه بررسی کالاهای داخلی حوزه فناوری اطلاعات تشکیل می‌شود. رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی به منظور بررسی وضعیت کالاهای ایرانی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد. این اقدام در راستای عمل به شعار سال ۹۷(حمایت از کالای ایرانی) انجام می‌شود. رمضانعلی سبحانی فر(رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی) با اشاره به این موضوع که بررسی وضعیت کالاهای تولید داخل در حوزه فناوری اطلاعات بعد از تعطیلات نوروز ۹۷ در دستور کار کمیته ارتباطات مجلس قرار خواهد گرفت، گفت: باید موضوع تولید کالاهایی که در کشور امکان تولید آنها وجود دارد، مشخص شوند تا برپایه آن از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد. وی ضمن اشاره به تخصیص یک ردیف بودجه در راستای حمایت از تولید داخلی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزود: در این حوزه ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از سوی وزارت ارتباطات در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و این موضوع در بودجه سال ۹۷ لحاظ شده است.

 

    نظرات