حمایت از کالای ایرانی ضرورتی همه جانبه و ملی برای کشور است

حمایت از کالای ایرانی ضرورتی همه جانبه و ملی برای کشور است

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت، سال 97 از سوی رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، بنابراین حمایت از تولیدات داخلی یک ضرورت همه جانبه و ملی برای کشور خواهد بود.

به گزارش اکوسیستم، محمد باقر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی دولت) بیان کرد: در هیچ کشوری، دولت بدون حضور و مشارکت مردم نمی‌تواند به رشد و توسعه دست یابد.

وی اضافه کرد: به منظور محقق شدن شعار سال جاری، همه مردم و مسئولان باید پای کار باشند و به معنای واقعی کلمه از کالاهای ایرانی حمایت و پشتیبانی کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: مقام معظم رهبری در طلیعه سال نو به منظور رشد و توسعه کشور، دایره خطاب خود را از مسئولان به تمامی مردم گسترش دادند.

وی ادامه داد: به منظور رشد 8 درصدی اقتصاد کشور در سال 97 به ۷۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری احتیاج است.

نوبخت خاطرنشان کرد: در این راستا دولت تنها در حد 386 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار دارد، از اینرو برای توسعه کشور نمی‌توان تنها محدود به منابع دولتی بود بلکه همه آحاد مردم باید در حوزه‌های مختلف اقتصادی حضور جدی داشته باشند.

وی بیان کرد: اگر یک آمیزه و تلفیقی از شراکت عمومی و خصوصی برای دستیابی به این هدف شکل بگیرد، بی تردید تغییر و تحولات جدی را در حوزه اقتصاد کشور شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به این موضوع که مشارکت عمومی و خصوصی در تمام دنیا به عنوان یک مدل اقتصادی موفق محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه مجوز اجرای این مدل اقتصادی در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ از مجلس شورای اسلامی مجوز اخذ شده است؛ بنابراین از دولت متمرکز خواهد شد تا بیشتر منابع خود را در راستای حمایت از بخش خصوصی هزینه کند.

سخنگوی دولت با تاکید بر ترغیب و تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: کالاهای تولید داخل از نظر کمی باید به حد کفایت در کشور تولید شوند و از نظر کیفی نیز قابل رقابت با اجناس دیگر ممالک دنیا باشند، به همین دلیل مسئولیت تولیدکنندگان در سال 97 بسیار سخت‌تر از گذشته است.

وی متذکر شد: دولت تمام قد در راستای حمایت از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، کارآفرینان و صنعتگران داخلی به منظور تحقق اهداف شعار امسال و توسعه همه جانبه کشور تلاش خواهد کرد.

    نظرات