صدور و تعویض دفترچه بیمه به صورت آنلاین امکان‌پذیر شد

صدور و تعویض دفترچه بیمه به صورت آنلاین امکان‌پذیر شد

با همکاری سازمان تامین اجتماعی و استارتاپ بیمیتو، برای نخستین بار در کشور ارائه خدمات صدور و تعویض دفترچه بیمه به صورت آنلاین امکان پذیر شده است.

به گزارش اکوسیستم، در نتیجه همکاری سازمان تامین اجتماعی و استارتاپ بیمیتو، متقاضیان می‌توانند از طریق پلتفرم آنلاین بیمیتو از امکان صدور و تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی به صورت آنلاین و غیرحضوری بهره‌مند شوند.

این خدمات جدید، اتفاقی بسیار حائز اهمیت و اثرگذار در حوزه کسب و کارهای نوپای اینترنتی است و حمایت سازمان تامین اجتماعی از استارتاپ‌ها و حرکت مدیران این سازمان به سوی استفاده از بسترهای فناورانه و کاربردی جدید را نشان می‌دهد.

در حال حاضر متقاضیان برای دریافت دفترچه بیمه به طور حضوری باید تقریبا 3 ساعت زمان صرف کنند، اما اگر متقاضیان به صورت آنلاین اقدام به دریافت دفترچه بیمه خود کنند، تنها به 3 دقیقه زمان احتیاج خواهند داشت و این یعنی کاهش ۹۸ درصدی در زمان ارائه خدمات.

ارائه خدمات آنلاین دفترچه بیمه باعث صرفه جویی در زمان، کاهش سفرهای شهری و کاهش آلودگی هوا می‌شود، در نتیجه رضایت عمومی را درپی خواهد داشت. با توجه به ۳۵ میلیون بیمه‌گزار تامین اجتماعی، این تسریع فرآیند ارائه خدمات باعث افزایش بهره‌وری در سطح کلان جامعه خواهد شد.

    نظرات