آمازون در آستانه یک تریلیون دلاری شدن

آمازون در آستانه یک تریلیون دلاری شدن

طی یک سال گذشته ارزش سهام شرکت آمازون 83 درصد افزایش یافت. همین امر باعث شد تا آنها در رقابت برای کسب عنوان اولین شرکت با ارزش بازار یک تریلیون دلار از اپل یک گام جلوتر باشند.

به گزارش اکوسیستم، پیش از این برخی از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که اپل عنوان اولین شرکت با ارزش بازار یک تریلیون دلاری را به دست می‌آورد، اما مقایسه‌ نمودارهای مربوط به ارزش سهام دو کمپانی حاکی از آن است که آمازون با رشدی نجومی، احتمالا در مسیر یک تریلیون دلاری شدن، اپل را پشت سر خواهد گذاشت.

براساس گزارشی که رویترز منتشر کرده است، ارزش بازار اپل 839 میلیارد دلار بوده است و آمازون با اختلافی ۱۴۱ میلیارد دلاری، مقام دوم را با ارزش بازار ۷۵۲ میلیارد دلار دارد. این در حالی است که رشد ارزش سهام اپل در 12 ماه اخیر تقریبا ۲۴ درصد بود، اما ارزش آمازون در همان بازه زمانی رشدی ۸۳ درصدی داشته است.

با این وجود رویترز در گزارش خود تاکید کرده است که این پیش‌بینی‌ها فقط در حد تئوری هستند و رقابت میان آمازون و اپل حتی با در نظر گرفتن روند فعلی ارزش سهام آنها، بسیار نزدیک خواهد بود. در این گزارش ذکر شد که بی‌تردید افزایش ارزش سهام، شاخص قابل اتکایی برای عملکرد آینده‌ شرکت‌ها محسوب نمی‌شود. افزایش نجومی ارزش سهام آمازون طی 12 ماه اخیر استثنایی است و در صورتی که رشد سهام این کمپانی با همین روند ادامه پیدا کند، این شرکت در ماه‌ آگوست سال جاری میلادی به ارزش بازار یک تریلیون دلاری دست خواهد یافت. اپل نیز با حفظ روند فعلی رشد ارزش بازار خود، یک هفته بعد از آمازون، یک تریلیون دلاری می‌شود.

این در حالی است که تحلیلگران وال‌استریت معتقدند که این دو شرکت سطح رشد فعلی خود را حفظ نخواهند کرد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ارزش هر سهم اپل طی ۱۲ ماه پیش‌رو با ۱۱ درصد افزایش به ۱۹۵ دلار خواهد رسید و ارزش بازار این شرکت را به ۹۸۹ میلیارد دلار افزایش می‌دهد. در مورد آمازون نیز گفته می‌شود که ارزش هر سهم این کمپانی طی ۱۲ ماه آینده با افزایشی ۱۰ درصدی به ۱۷۰۰ دلار می‌رسد و ارزش بازار آن نیز معادل ۸۲۳ میلیارد دلار خواهد شد.

    نظرات