تاکسی های اینترنتی می توانند در فرودگاه ها فعالیت کنند

تاکسی های اینترنتی می توانند در فرودگاه ها فعالیت کنند

درپی گسترش فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهرهای مختلف کشور، مسئله ممنوعیت ورود آنها به فضای فرودگاه‌ها مشکل ساز شده بود. در همین راستا وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری این موضوع دستورالعمل جدیدی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش اکوسیستم، با توجه به فضایی که برای فعالیت رسمی تاکسی‌های فرودگاهی در محیط فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده است، عملا تاکسی‌های آنلاین فضایی برای ورود به این اماکن را نداشتند. اما امکان تردد غیر رسمی آنها به فرودگاه‌ها باعث بروز اختلافات و درگیری‌هایی شده بود.

به همین دلیل معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به موضوع بررسی حضور تاکسی‌های آنلاین در محیط فرودگاه ورود کرد و طرح جدید را به شورای عالی ترابری ارائه نمود. این شورا نیز به اتفاق آرا طرح مذکور را تصویب کرد.

کلیت این پیشنهاد به این شرح است که امکان حمل و نقل مسافر برای تاکسی‌های اینترنتی با رعایت فاصله مشخص از محل فعالیت تاکسی‌های رسمی فراهم شود. براساس این طرح تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند در فاصله‌ای 400 الی 800 متری از محل تاکسی‌های رسمی فرودگاه، مستقر شوند و به فعالیت بپردازند.

البته تا کنون وزارت راه و شهرسازی جزئیاتی از این طرح را منتشر نکرده است، ولی ارائه این پیشنهاد نشان می‌دهد که فعالیت این تاکسی‌ها در فضای فرودگاه‌های کشور شکلی رسمی پیدا خواهد کرد.

میزان کرایه کمتر تاکسی‌های اینترنتی نسبت به تاکسی‌های رسمی فرودگاه سبب استقبال مردم از آنها شده است. البته با توجه به رسمی نبودن و ممنوعیت ورود آنها به فضای فرودگاه‌ها، آمار رسمی و دقیقی از میزان اقبال مسافران از تاکسی‌های آنلاین در محیط‌ ها در دست نیست.

    نظرات