ایجاد فرصت های شغلی اولویت اول دولت و مجلس است

ایجاد فرصت های شغلی اولویت اول دولت و مجلس است

غلامرضا تاجگردون (رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی) ضمن اشاره به اولویت اول دولت و مجلس برای ایجاد فرصت‌های شغلی، بیان کرد: 600 هزار میلیارد ریال در بودجه سال 1397 کشور برای اشتغال تخصیص داده شده است.

به گزارش اکوسیستم، تاجگردون شب گذشته در جمع گروهی از مردم گچساران گفت: این بودجه برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف و با توجه به توان، به متقاضیان واجد شرایط اعطا خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در سراسر ایران 5 میلیون نفر بیکار هستند و لازمه ایجاد فرصت کسب و کار برای آنان، مهیا کردن زمینه سرمایه گذاری است.

رئیس کمیسیون تلفیق و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در صورت استقبال مردم، این بودجه نه تنها بیکاری را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند باعث رونق تولید نیز شود.

وی از افزایش چشمگیر حقوق افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی کشور در سال آینده خبر داد، اما در مورد میزان آن صحبتی نکرد. تاجگردون بیان کرد: افزایش حقوق جامعه یکی از اهداف نهادهای حمایتی ضرورتی به منظور کاهش فقر و اجرای عدالت اجتماعی است.

تاجگردون از اصلاح قانون مالیات به عنوان یکی یگر از مشخصه‌های لایحه بودجه 97 نام برد و ادامه داد: براساس این تصمیم، افرادی که حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، باید مالیات بیشتری بپردازند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه به سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج و جان باختن 66 نفر از هموطنان‌مان اشاره کرد و گفت: باید علت این سانحه مشخص گردد و خاطیان از مردم عذرخواهی کنند.

وی بیان کرد: در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد ریال به استان کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت که نشانگر توجه دولت به این استان محروم است.

    نظرات