گفتگوی مقامات انگلیسی با ولیعهد عربستان در مورد عرضه سهام آرامکو

گفتگوی مقامات انگلیسی با ولیعهد عربستان در مورد عرضه سهام آرامکو

کابینه ترزا می (نخست وزیر انگلستان) در حال انجام مقدمات لازم برای سفر محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) به لندن است؛ در این سفر مقامات انگلیسی راجع به عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو عربستان با بن سلمان گفتگو خواهند کرد.

به گزارش اکوسیستم، آرامکو یک کمپانی نفتی خصوصی در کشور عربستان است که چندی پیش خبر احتمال حضور این شرکت در تالار بورس منتشر شد. این شرکت با ورود به بازار بورس عنوان باارزش‌ترین کمپانی تاریخ تجارت را به خود اختصاص خواهد داد.

جیمز اسلک (سخنگوی نخست وزیر انگلیس) اظهار داشت: این سفر ما را به دوره جدیدی از روابط دو جانبه وارد می‌کند و بر طیف گسترده‌ای از منافع تمرکز دارد.

اسلک جزئیات بیشتری را ارائه نکرد و تنها به این موضوع اشاره کرد که عرضه احتمالی سهام شرکت آرامکو از مهمترین موضوعاتی خواهد بود که در سفر بن سلمان مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت. ولیعهد عربستان قرار است روز 7 می سال جاری میلادی به انگلیس سفر کند.

شهرهای بسیاری به دنبال کسب میزبانی عرضه عمومی سهام آرامکو هستند، در بین این شهرها نام لندن و نیویورک نیز به چشم می‌خورد. سهام این کمپانی نخست وارد بورس ریاض خواهد شد، اما دومین محل برای ارائه سهام آرامکو هنوز انتخاب نشده است. عربستان اعلام کرد که تصمیم گرفته است، حدود 5 درصد از سهام این کمپانی نفتی را در بورس عرضه کند و به این ترتیب سرمایه‌ای به میزان 100 میلیارد دلار جذب کند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که طرح تحول اقتصادی ولیعهد 32 ساله عربستان شامل به وجود آوردن فرصت‌های جدید برای سرمایه گذاری شرکت‌های انگلیسی در بخش‌های زیرساختی، آموزشی، سرگرمی، بهداشتی و درمانی این کشور است.

نخست وزیر انگلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: عربستان در حال تغییر در بخش‌هایی است که انگلیس در تمام آنها سرآمد جهان است، به این ترتیب در آنها فرصت‌هایی برای همکاری متقابل داریم.

    نظرات