ملاقات مدیرعامل اوبر و وزیر هوانوردی هند برای راه اندازی تاکسی هوایی

ملاقات مدیرعامل اوبر و وزیر هوانوردی هند برای راه اندازی تاکسی هوایی

دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) اخیرا با وزیر هوانوردی کشور هند ملاقاتی داشت و با وی در مورد همکاری‌های آتی میان اوبر و این کشور گفتگو کرد. اگرچه علت اصلی این جلسه هنوز مشخص نیست، اما احتمال می‌رود در این ملاقات راجع به راه اندازی سیستم تاکسی رانی هوایی در هند رایزنی شده باشد.

به گزارش اکوسیستم، خسروشاهی در چند ماه اخیر سخنان امیدوار کننده‌ای در مورد تجاری سازی یک سیستم تاکسی رانی هوایی مطرح کرده بود و احتمال داد که این رویا تا 5 سال دیگر به واقعیت بدل شود.

ماه گذشته میلادی وزیر هوانوردی کشور هند اعلام کرد که بخش تحت نظارت وی در دولت، مذاکراتی را در مورد مفهوم تاکسی رانی هوایی آغاز کرده است تا مشکل حمل و نقل هند حل شود. براساس گزارش‌هایی که در این رابطه منتشر شده‌اند، مقامات دهلی نو باور دارند که تاکسی هوایی راهکار نهایی برای حل مشکل حمل و نقل در این شهر است و ادعا کرده‌اند که به وسیله تکنولوژی‌های فعلی، امکان راه اندازی چنین سیستمی را بدون صرف هزینه‌های بیشتر نسبت به سفر کردن با اتومبیل یا هواپیما مهیا خواهند ساخت.

اکنون به نظر می‌رسد که شرکت اوبر به دنبال همکاری با مقامات هندی در پروژه‌های مربوط با سیستم تاکسی رانی هوایی است، این کمپانی امیدوار است که یک روز بتواند تاکسی‌های هوایی خود را در هند تجاری سازی کند. اواخر سال 2017 میلادی، اوبر از همکاری با ناسا خبر داد و اعلام کرد که تست چنین راهکارهایی را در سال 2020 میلادی آغاز خواهد کرد. لازم به ذکر است که ظاهرا این کمپانی مشغول ساخت یک وسیله نقلیه‌ آزمایشی است که می‌تواند چهار مسافر را با حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت جابجا کند.

    نظرات