اوبر 245 میلیون دلار غرامت به Waymo پرداخت می کند

اوبر 245 میلیون دلار غرامت به Waymo پرداخت می کند

کمپانی اوبر موافقت کرده است تا با پرداخت 245 میلیون دلار به Waymo، به مشکل حقوقی خود با این شرکت زیرمجموعه آلفابت خاتمه دهد.

به گزارش اکوسیستم، Waymo ادعا کرده بود که اسرار مربوط به خودروهایی خودران این کمپانی توسط اوبر به سرقت رفته است، البته این تاکسی آنلاین صحت ادعای فوق را تایید نکرد. پس از آنکه این دو شرکت قاضی پرونده را در جریان این توافق قرار دادند، پرونده شکایت از اوبر منتفی شد.

دارا خسروشاهی (مدیرعامل اوبر) چندی قبل به خاطر سهل انگاری‌های که در مورد خرید استارتاپ Otto از طرف اوبر صورت گرفته بود عذر خواهی کرد. آنتونی لواندوفسکی پیش از تاسیس Otto در کمپانی گوگل و Waymo فعالیت می‌کرد، گفته می‌شود که وی هنگام جدایی از این کمپانی از حدود 14 هزار مستندات حساس کپی برداری کرده است و بعد از آنکه استارتاپ خود را به اوبر واگذار کرد، آنها را در اختیار مدیران جدید خود قرار داد.

Waymo ادعا کرد که توافق اخیرش با اوبر، به معنی دریافت 0/34 درصد از سهام این کمپانی است، این مقدار از سرمایه گذاری 258 میلیون دلاری گوگل در اوبر که در سال 2013 انجام شد، کمتر است. در نتیجه اوبر در حال بازگرداندن سرمایه گوگل در قالب سهام اضافه است. Waymo به عنوان شاکی پرونده ابتدا به دنبال غرامتی 1/86 میلیارد دلاری بود.

براساس این توافق، اوبر با واحد اتومبیل‌های خودران آلفابت همکاری خواهد کرد تا به این ترتیب اطمینان حاصل شود که هیچکدام از تکنولوژی‌های آنها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. البته توافق اوبر و Waymo الزاما به معنی گناهکار بودن این شرکت تاکسی آنلاین نیست و خسروشاهی کماکان بهره‌گیری از تکنولوژی‌های به سرقت رفته را انکار می‌کند. لازم به ذکر است که درگیری حقوقی این دو کمپانی، با محوریت تکنولوژی لیدار اوبر صورت گرفت؛ سنسوری که گفته می‌شود برای اتومبیل‌های خودران بسیار حیاتی و حائز اهمیت می‌باشد و جزییات توسعه آن از Waymo ربوده شده است.

    نظرات